וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן יערוך "יום ישראלי"

מור שני

23.4.2006 / 9:43

הפסטיבל היוקרתי יקדיש לנו יום הקרנות מיוחד, יפרגן לסטודנטים שלנו, ויזמין את דובר קוסאשווילי לייעוץ אומנותי

תעשיית הקולנוע הישראלית, שזוכה בחודשים האחרונים לעדנה מחדשת, וגורפת הצלחות ברחבי העולם, תזכה לכבוד נוסף בפסטיבל קאן הקרוב. הפקת הפסטיבל הודיעה כי תקדיש יום הקרנות מיוחד לקולנוע ישראלי, במסגרת פרויקט "כל הקולנוע שבעולם" שמתקיים השנה בפעם השנייה.

הפרויקט נוצר כדי לקדם תעשיות קולנוע מתפתחות ומסקרנות מרחבי העולם. השנה יזכה קהל הפסטיבל להיחשף לסרטים מרוסיה, סינגפור, ונצואלה, תוניסיה, שוויץ, צ'ילה וישראל. לכל מדינה יוקדש יום הקרנות מיוחד.

היום הישראלי יקרין ארבעה סרטים באורך מלא: "למראית עין", של דני סירקין", "בקרוב יקרה לך משהו טוב", של אייל שיראי, "היום מאחורי השמש" של יובל שפרמן ו"ילדי ס.ס.ס.ר" של אנדריי גרצ'יקוב. כמו כן יוקרנו מבחר סרטים קצרים.

במסגרת תחרות ה"סינפנודאסיון" של פסטיבל קאן, בה מוקרנים סרטים קצרים של סטודנטים מרחבי העולם, יוקרנו שני סרטים ישראלים: "החברה של אמיל" של נדב לפיד מבית הספר לקולנוע של סם שפיגל בירושלים, ו"גם ילדים התחילו קטנים", של יניב ברמן מהחוג לקולנוע של אוניברסיטת תל אביב.

סרטה של רותי ליטן "שמש שלי", גם היא מביה"ס לקולנוע של סם שפיגל, יוצג בפסטיבל במסגרת ה-SHOWCASE של "קודאק" לצד 7 סרטים קצרים נוספים מכל העולם. המסגרת של "קודאק", המיועדת לטיפוח יוצרים צעירים, אמנם לא מהווה חלק רשמי מתכנית הפסטיבל, אך נחשבת ליוקרתית ויוזמת מפגשים בין הבמאים הצעירים ואנשי תעשייה מכובדים.

ודובר גם

בנוסף, חולק הפסטיבל כבוד גם לבמאים ישראליים שיצירתם לא תוצג השנה בפסטיבל, אך הם הוזמנו כאורחי הפסטיבל למפגשים עם אנשי תעשייה שונים. דובר קוסאשווילי, המוכר בעיקר בזכות סרטו "חתונה מאוחרת", בכיכובם של ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ, יהיה אחד מ-18 במאים מרחבי העולם שישתתפו ב"אטלייה דו סינמה" של הפסטיבל, מסגרת המעניקה עזרה מקצועית ליוצרים מבטיחים הנמצאים בתהליך יצירה חדש. כמו כן, יוזמנו לפסטיבל שלושה מפיקים ישראלים –אילן רצ'קובסקי, דקלה ברקאי ועינת ביקל- במסגרת “Producer Network” של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully