וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל פנטומימה ערבי-יהודי בשפרעם

מור שני

4.5.2006 / 15:46

העיר הערבית תארח, החל מהיום, אמנים מרחבי העולם, לצד אמנים ישראלים ופלסטינים, בדומיה של קירוב לבבות

פסטיבל הפנטומימה הבינלאומי בשפרעם יארח השנה אמנים מאירופה ומאמריקה, לצד אמנים יהודים וערבים-ישראלים, ואפילו קבוצה אחת מהרשות הפלסטינית. הוא נפתח היום ויימשך ארבעה ימים.

מנהלו האמנותי של הפסטיבל, וואליד יאסין, לא הנחה תימה מאחדת. אולם, בניגוד למצופה ממופעי פנטומימה, שנתפסים כבידור וויזואלי בלבד, רבים מהמופעים שיעלו במסגרת הפסטיבל עוסקים בנושאים חברתיים. להקת שאליט הצרפתית, למשל, תעלה את המופע "או-לה-לה" שעוסק בבעיית המים בעולם, וקורא לשימוש מושכל במים. "גלריה הבילקה" מצ'כיה תעלה מופע שעוסק ביומיום ובקונבנציות השולטות בחיינו דרך עיניו של זוג צעיר. תאטרון הרחוב הפלסטיני, שיגיע לשפרעם ממזרח ירושלים ומורכב מארבעה חברים, יעלה מופעי רחוב לילדים. אף אחד מהמופעים לא עוסק בסכסוך היהודי-ערבי.

יאסין מסר לוואלה! תרבות: "הכוונה היא ליצור פסטיבל פנטומימה שיקרב את הלבבות, ויביא את האמנות הזו למגזר הערבי, לו היא די זרה. לא הנחנו קו של עיסוק בבעיות פוליטיות".

הפסטיבל מתקיים זו השנה השניה ברציפות ביוזמת עמותת זידאן סלאמה לאומנות ותרבות, שגם הקימה מרכז לפנטומימה למגזר הערבי בשפרעם. הוא נתמך על ידי משרד החינוך, שגרירויות צרפת וגרמניה, אמנות לעם ועיריית שפרעם, ובמסגרתו יופיעו חלק מהלהקות בבקרים בפני בתי ספר בעיר.

מפיקי הפסטיבל ניסו השנה להביא להקות פנטומימה ממדינות ערביות באזור, ויצרו קשר עם להקות מאלכסנדריה ומרבת-עמון, אך הגעתן לא התאפשרה, כך לפי יאסין. הוא הוסיף: "לא היו בעיות עם ההגעה של הקבוצה הפלסטינית, אלא דווקא עם הגעתו של עומאר רובליס מפורטו ריקו, שעוכב בשדה התעופה לחמש שעות. כנראה בגלל שמו הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully