וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכים הגדולים של טרייבקה: סרטי מלחמה

מור שני

7.5.2006 / 11:23

פסטיבל הסרטים הניו יורקי, שנוסד לאחר 9/11, העניק את הפרסים המרכזיים בעיקר לסרטים על המלחמה בעיראק ועל אסונות אחרים

פסטיבל הסרטים טרייבקה, שמתקיים מדי שנה בניו יורק ונוסד על ידי השחקן רוברט דה נירו, לאחר [[אסון התאומים]], כדי לחדש את הפעילות התרבותית באזור הפיגוע, נחתם אתמול והכריז על זוכיו. רוב הפרסים החשובים בפסטיבל, אותו פתח הסרט "United 93", המתאר את התרסקות אחד המטוסים באסון, ניתנו לסרטים עלילתיים ותיעודיים העוסקים ב[[מלחמת עיראק]], ובמלחמות אחרות, לצד סרטים פוליטיים נוספים.

בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר זכה הסרט "War Tapes", של דבורה סקרנטון, העוקב אחר חייהם של חיילים אמריקאים בעיראק. הוא צולם על ידי החיילים עצמם.

לפי רויטרס, בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר זכה הסרט "Blessed By Fire", המביא את סיפורו של אזרח ארגנטינאי, שנזכר בזוועות המלחמה עם בריטניה בשנת 1982 בה לחם.

"When I Came Home", סרט נוסף העוסק בתהודת המלחמה גם אחרי שחייליה חזרו הביתה, זכה בפרס מיוחד לסרט שנעשה בניו יורק. הוא מתעד את סיפורו של אחד החיילים האמריקאים שחזרו מעיראק והפך לחסר בית.

גם שלושה סרטים מאזורינו זכו בפרסים נחשבים. הסרט המצרי "The Yacoubian Building", הסרט היקר ביותר שצולם אי פעם במצרים, זיכה את הבמאי שלו, מרוואן חמד, בפרס הבמאי העלילתי החדש הטוב ביותר. פלין אסמר מטורקיה, זכתה בפרס הבמאי הדוקומנטרי החדש הטוב ביותר, על סרטה "The Play", העוקב אחר תשע נשים טורקיות המעלות מחזה על חייהן.

פרס מיוחד לסרט תיעודי הוענק לסרט האיראני "Voices of Bam", העוסק ברעידת האדמה הגדולה באיראן בדצמבר 2003, בה נהרגו למעלה מ-40 אלף תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully