וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 אלף זיקוקים יאירו את שמי ת"א

מור שני

8.5.2006 / 12:53

"עונת התרבות הצרפתית" בעיר תיפתח במופע זיקוקים ענק בל"ג בעומר שמפיקים העירייה ושגרירות צרפת

עונת התרבות הצרפתית בתל אביב תביא לעיר סדרה של אירועי תרבות עם שיק פריזאי, וניחוחות מארץ הבאגט. פתיחת האירועים, שהם פרי יוזמה משותפת של עיריית תל אביב ושגרירות צרפת, תצוין במופע הזיקוקים הגדול ביותר שנראה בארץ, וצפוי להאיר את שמי תל אביב בכ-15 אלף זיקוקי דינור. יכבדו בנוכחותם שר החוץ הצרפתי, פיליפ דוסט בלאזי, סגן ראש עיריית פריז, לין כהן סולל ורון חולדאי, ראש עיריית תל אביב.

מעל מיליון שקל הושקעו בפרויקט, שיתקיים בל"ג בעומר, ה-16 במאי. את הכסף השקיעו עיריית תל אביב וממשלת צרפת. הזיקוקים ישוגרו מרפסודה, אל השמיים שמעל החוף הדרומי של העיר, על ידי 18 עובדי חברת GROUP F הצרפתית, שמביימת ומפיקה את המופע. החברה היא בין החברות המובילות בעולם בתחום מופעי הזיקוקים והייתה אחראית, בין היתר, על מופע הזיקוקים הענק במגדל אייפל בחגיגות המילניום, טקסי הפתיחה והנעילה של האולימפיאדה האחרונה באתונה, ומופע הפתיחה של אולימפיאדת החורף בטורינו.

המופע, שימשך כ-20 דקות, ההוא הראשון בסדרת שיתופי פעולה בין ממשלת פריז ועיריית תל אביב, שאומצה על ידי הצרפתים אחרי אירועי לילה לבן שהתקיימו בה בשנה שעברה. בהמשך העונה, שצפויה להיחתם בחודש אוגוסט, יתקיימו בעיר סדרה של מופעי תרבות, אמנות פלסטית, אופנה, מוזיקה וקולנוע. בין האירועים תוצג תערוכת אופנה של כריסטיאן לקרואה, יתקיימו חגיגות חג המוזיקה, בהן ישתתפו הרכבים מישראל ומצרפת, ויוצגו מיצבי וידאו של שנטל אקרמן בשיתוף מוזיאון תל אביב לאמנות. כמו כן, יכללו במסגרת העונה אירועי "לילה לבן", ב-29 ביוני, בהם יעלו במשך כל הלילה מופעי תרבות בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully