וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סרטי הנשים פתח ההרשמה

מור שני

17.5.2006 / 10:55

הפקת הפסטיבל הפמיניסטי המתקיים ברחובות, קוראת לנשים יוצרות להשתתף בפסטיבל שיארח סרטים מכל העולם

במסגרת שפע אירועי הקולנוע הסקטוריאלי, הלאומי, והחברתי שמציף את ארצנו, יחזור השנה גם פסטיבל סרטי הנשים לרחובות, ויוכיח שגם לפסטיבל מגדרי יש מקום. הוא יארח סרטים של יוצרות קולנוע וטלוויזיה ישראליות לצד יוצרות בינלאומיות, במטרה לקדם את הנשים בתעשייה, שלדברי מפיקות הפסטיבל מאיישות בעיקר תפקידים משניים.

הפסטיבל ייפתח ב-13 בספטמבר, אך שתי הנשים שיוזמות אותו- נעמה פריזנט אורפז וענת שפרלינג כהן- מבקשות להקדים את ההרשמה כדי לעודד את היוצרות להגיש את סרטיהן. הן מאפשרות להציג סרטים- תיעודיים ועליליתיים- הן במסגרת תחרות הפסטיבל, והן מחוץ לתחרות. בשנה שעברה זכה במקום הראשון הסרט "ביקור חולים" של מאיה דרייפוס, וזיכה את היוצרת ב-5000 דולר. הוא גם זכה במקום השני בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל קאן אשתקד.

פריזנט-אורפז ושפרלינג-כהן עומדות בראש עמותת "נשים בתמונה" הפועלת לקידום מעמד הנשים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. הן אומרות כי הצורך לקיים פסטיבל שפותח את שעריו ליצירה נשית בלבד נובע מהעובדה כי חוגי הקולנוע והטלוויזיה במוסדות אקדמיים בארץ ובעולם מאוכלסים ברוב נשי, ועם זאת, במאיות בתעשייה נמצאות במיעוט בולט מול במאים גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully