וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים אוהבים אבק שריפה

דנה רוטשילד

17.5.2006 / 11:05

הצרפתים ירו פצצות על ת"א בסימוצליית בליצקריג, ארגנו טינופת ורבע מיליון איש שמחים? דנה רוטשילד התחבאה בבית

בנאדם מיושב בדעתו היה משער שמדינה פוסט טראומטית, שאזרחיה עסוקים בליב??וי החרדות הקיומיות איש של רעהו, היתה מוותרת בכיף על מגה פיגוע כמו זה שהתרחש אמש לחופי תל אביב. אבל לא: כבר בשעות הערב המוקדמות נרשמה תנועה חסרת תקדים לכיוון החוף, הכבישים פקקו, ושורה של טיפוסים לא תל אביביים בעליל נראו ברחובות, מדברים בקול רם מדי ושואלים איפה הטיילת. ועל שום מה? מדוע מיהרו רבע מיליון ישראלים לגדוש את רצועת החוף הצרה וחיכו לבשורה בצורת סדרת פיצוצים שמימיים, ועוד מהצרפתים האנטישמים, יימח שמם?

זו שאלה מצויינת, אבל אין צורך להקדים את המאוחר. ראשית – הרקע. ובכן, בצרפת הבינו שמשהו רקוב ביחסי ישראל-צרפת. כולנו יודעים שמדובר במדינה של שונאי ישראל מובהקים, שלא לדבר בכלל על שיתוף הפעולה שלהם עם הנאצים, אבל מה שגדש את הסאה, אם אני מבינה נכון, זו הסמולנות הידועה של הרפובליקה, שלא בוחלת באמצעים לגינוי הכיבוש בשטחים, הצבא המערבי בעיראק והתרבות האמריקאית – נכסי הצאן ברזל של התרבות הישראלית. אם לא די בכך, הרי שכל יומיים פורצת מיני-אינתיפאדה ברחובות פאריז, בכיכובם של בני המהגרים הערבים, והצרפתים המנוולים – להבדיל מאיתנו – תמיד מצליחים לצאת מזה כמעט ללא נפגעים. הכלבים.

לא ברור מי הגה את הרעיון לשואו הזיקוקים, אבל ברור שהוא קסם לשני הצדדים. הצרפתים, מצידם, ירו אלפי פצצות על העיר המרכזית בישראל, ועוד מהים – סוג של רמז מטרים להיכן הם רוצים שנגמור כולנו – כיסו את תל אביב באש, תמרות עשן ויחסי ציבור, ועוד גזרו קופון בצורת רבע מיליון ישראלים שפקקו את המדינה וטינפו את החוף. כולה מיליון שקל, זה עלה להם, לגויים, ולמדינה עשירה כצרפת מדובר בגרושים. בנוגע לרווח הישראלי, ובכן, זו כבר שאלה שלא ניתן להשיב עליה בצורה הגיונית: לא ברור מה האטרקציה בסדרה של פיצוצים מבוקרים – זה לא שחסר לנו כאלה בחדשות – שלא לדבר על המראה המטריד של גגות תל אביב בלהבות.

אבל משהו היה שם, משהו משך את אזרחי מדינתנו לטיילת של תל אביב כפרפר לאש; בזמן שאנשים שפויים התכווצו בביתם למשמע קולות הנפץ, המוני בית ישראל התפננו על החוף, קיטרו בפני כתבי הטלוויזיה על הצרפתים האנטישמים ותלו עיניים כלות בשמיים – אולי משם תצא הבשורה. הצופה מן הצד לא יכול היה שלא להבחין: הם נהנים מזה, מסימולציית הבליצקריג הזו – אחרת, מן הסתם, הם לא היו באים בהמוניהם – הישראלי הממוצע כבר התרגל לשגרה של פיגועים, ממטרי קסאם, חרדת אטום איראנית ושאר סממני מלחמה, מבית ומבחוץ, ולשיטתו, כשהעניינים נעשים בצורה מבוקרת הם יכולים לשמש כמופע בידורי לכל דבר ועניין. ואם מדובר במופע חינמי, אדרבא ואדרבא, או כמו שאומרים במקומותינו: שקט, מפגיזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully