וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צופן דה וינצ'י" מצונזר בתאילנד

מור שני

17.5.2006 / 11:45

ההיסטריה נמשכת: דווקא המדינה הבודהיסטית תחתוך את עשר הדקות האחרונות של הסרט שמציק נורא לכנסייה הקתולית

הצנזור התאילנדי מודיע היום כי הסרט השנוי במחלוקת "צופן דה וינצ'י" יצונזר. הוא החליט להקרין את הסרט ללא עשר הדקות האחרונות שלו, ובתוספת שינויים בכתוביות התאילנדיות. החלטה מוזרה, במיוחד לנוכח העובדה שעל אף מסריו השנויים במחלוקת, הסרט הצליח לחמוק מהמספריים של הצנזורה ברוב המדינות הנוצריות, ויעבור צנזורה די אכזרית דווקא במדינה בודהיסטית.

הודעתו של הצנזור התאילנדי באה בהמשך לשרשרת ארוכה של הפגנות מחאה של ארגונים נוצרים ברחבי העולם, אחרי חרם רשמי של הוותיקן ואחרי שאתמול הוא הוגדר לצפייה למבוגרים בלבד בפיליפינים. היום הוא יפתח את פסטיבל קאן בבכורה עולמית, ובסוף השבוע יצא לבתי הקולנוע ברחבי העולם.

לפי רויטרס, החלטתו של הצנזור התאילנדי באה כמחווה של הבעת כבוד לארבעה ארגונים נוצרים דתיים במדינה, שפנו אליו בבקשה לחתוך סצינות מהסרט מכיוון שהן "לא ראויות". כמו כן הסכים הצנזור לבקשה להקרין בתחילת הסרט שקופית שמצהירה כי הסרט הוא בדיה ואינו מבוסס על ממצאים אמיתיים.

חברת סוני, שתפיץ את "צופן דה וינצ'י", הודיעה כי הגישה ערעור על החלטת הצנזור, לאחר שיוצרי הסרט "הבהירו כי אין בכוונתם לאפשר לערוך את הסרט מחדש".

"צופן דה וינצ'י", המבוסס על רב המכר של דן בראון, בוים על ידי רון האוורד. טום הנקס מגלם בו את התפקיד הראשי של פרופסור היוצא לחקור את יצירות הצייר לאונרדו דה וינצ'י. גילוייו מביאים אותו לגבש תיאוריה לפיה ישו נישא למריה מגדלנה והביא איתה ילד לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully