וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל ערעור מפיצי "צופן דה וינצ'י"

מור שני

17.5.2006 / 17:23

פאנל לערעורים ביטל את החלטת הצנזור, והסרט, שזכה לביקורת צוננת הבוקר בקאן, יוקרן בתאילנד בגרסתו המלאה

הקרנבל התקשורתי סביב הסרט "צופן דה וינצ'י" ממשיך היום בשעות אחר הצהרים, אחרי שפאנל ערעורים תאילנדי קיבל את ערעור מפיצי הסרט במדינה האסייתית, וקבע כי הסרט יוקרן, החל ממחר, בגרסתו המלאה, ללא צנזורת עשר הדקות האחרונות של הסרט, עליה החליט הצנזור התאילנדי אתמול. אולם, הפאנל החליט לאשר את החלטתו של הצנזור כי בתחילת הסרט תוקרן שקופית המצהירה כי הוא עלילתו בדיונית, ואינה מבוססות על ממצאים אמיתיים. הפאנל אף פסק כי השקופית תוקרן גם בסוף הסרט.

הצנזור התאילנדי הודיע על החלטתו לחתוך את עשר הדקות האחרונות של הסרט, לאחר שארבעה ארגונים נוצרים במדינה פנו אליו ומחו על התיאוריות המוצגות בו בנוגע לחייו של ישו. לפי רויטרס הוא החליט להיענות לבקשותיהם כמחווה של הבעת כבוד. חברת סוני, שמפיצה את הסרט במדינה שרוב תושביה בודהיסטים, הודיעה כבר הבוקר כי בכוונתה לערער.

במקביל להתרחשות הערה סביב הסרט, שנמשכת מזה כמה חודשים ומונהגת בעיקר על ידי הוותיקן, שהחרים את הסרט באופן רשמי, הוקרן היום "צופן דה וינצ'י" בהקרנת בכורה בפסטיבל קאן. הוא זכה לביקורות צוננות יחסית. המבקרים טוענים כי משחקו של טום הנקס בתפקיד הראשי, בבימויו של רון האוורד, הוא מנוכר ומרוחק, וכי התוצר הסופי לא תואם את גודל הציפיות שעורר הסרט בשל עיסוקו בנושאים דתיים רגישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully