וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הגבלת הילודה

רות קנאל

19.5.2006 / 12:12

ב"כוכב נולד 4" המתמודדים כבר כל כך מודעים ומלוקקים, שלא נשאר דבר מהתום של ראשית המיזם. רות קנאל לא מעבירה

עצרו הכל: כדור הארץ- חדל מלהסתובב! יולדות- כולל אלו שהבעל שלהן באודישן- החזירו מיד את התינוקות שלכן פנימה! ציפורים, חידלו מלצייץ! כל מי שגוסס כרגע- שיחכה קצת וימות אחר כך! העונה החדשה של כוכב נולד התחילה אמש וההיסטריה, הו, האם אתם מרגישים את ההיסטריה? רגע- תרגום ליהודים בתפוצות ששורבבו גם הם לאודישנים: קן יו פיל איט, בויז אנד גירלז? איט'ס פאקינג כוכב נולד ארבע! שלו נעליכם מעל רגליכם לפני שאתם מדליקים טלוויזיה! אתם לא ראויים! לא ראויים אמרתי!

כפי שאפשר היה לראות בסרט המקדים על "כוכב נולד" מהשבוע שעבר, אחרי שלוש עונות הביצים הסגולות עלו לצביקה אדר וחבריו לראש. וודאי, הם-הם מושיעי הנוער של יושבי הבלוקונים ברחבי ישראל; רק הם מסוגלים להפוך את השוורצע הקטן מקריית ישבנו-של-הנביא למכונת פסטיגלים-טלנובלות משומנת. איזה יפה מצידם, כי אם לא הוא בטח היה גומר עם שמונה ילדים, ואשה שמבשלת חריימה ליום שישי, במקום לקרוא בשישי את הביקורות על "נולד". חריימה קוראים לדבר הזה, נכון? גג הוא היה עובד באיזה סניף של כיתן ומביא הביתה בסוף החודש שלושים ומשהו שקלים, ומה שהכי נורא: אף אחד לא היה יודע מיהו. מזל שאנחנו שוב כאן, הצוות לשדרוג חלומות: פה גדול ונאכיל אתכם בכל כך הרבה זוהר ותהילה שלא יהיה לכם סיכוי לעכל. יש לנו כוכב להמליך בשבועיים וחצי, ואין דבר כזה לא-מספיק-מוכשר: לנו יש מספיק יחסי ציבור!

תמהני: האם גם אתם נתקפתם בחילה קלה בסוף פרק הפתיחה של עונה 4? הציניקנים הגמורים והעיוורים של כוכב נולד עדיין מחפשים אחר התום הפריפריאלי, אבל אפילו תמימות מעושה כמו בעונה הראשונה לא תהיה יותר. הם יצרו תעשיית זיופים, אז שעכשיו יתלוננו? הנבחנים של היום כבר מתכננים מראש איך יעברו לתל אביב, יחתמו חוזים שמנים ויגלגלו מאות אלפי שקלים. חלק כבר באים עם סוכן אישי מהבית, וכולם יודעים בדיוק איך ייראו באודישן, מה הם רוצים "לשדר", לאיזו נישה "להיכנס", כשהסיפור האישי המרגש על אבא שעזב אותם וברח עם העוזרת כבר מתגלגל בצורה שוטפת וקליטה על הלשון. בשורה התחתונה, הצופה בבית רואה לפניו תחמנים קטנים ותאבי אור זרקורים, שמשחקים אותה עם "חברים שלי גררו אותי לאודישן" ו"אני רק רוצה לעשות מוסיקה, זה החלום שלי". יאללה יאללה. ותתפלאו: אין לי כבר חשק לקנות מכם שום ביצוע משומש ומלא פאתוס למשהו מהפלייליסט של יום הזיכרון.

מסתבר שאינני היחידה: אנשים מאמינים למסחרת הכוכב נולד הזה פחות ופחות, ויתרה מכך: זה כבר פשוט לא מעניין אותם. מה אתם רוצים לחדש לנו בעונה הרביעית? גל אוחובסקי המתלהב והנרגש על שהשלים את המסלול לפריים טיים, אחד שיודע לאבחן שירה מדויקת כמו שאני יודעת לאבחן התחלה של פטריות עור? מרגול, שהפכה סופית לחיקוי שלה בארץ נהדרת? מסלול טרחני ומיותר של אודישנים בחו"ל? חולצת ה"עברתי" המטופשת? מה אני אגיד לכם, כמעט געגועיי לשיר ביטון וסעדו: המיזם הזה נמתח קצת יותר מדי, והפיקנטריה כבר לא מסעירה, אלא מנחירה. האודישנים לאנשים מכוערים מעל גיל 25 הם סתם עצב גדול; אנשים שיודעים היטב שלא יעבירו אותם את הסינון הראשוני מגיעים רק בשביל שיראו אותם עושים מעצמכם צחוק בטלוויזיה. כוכב נולד 4, דוקא בגלל שהפכה למכונה כל כך משומנת, חושפת את העליבות של מצעד האנשים האפורים, שרק שביב תקווה קלוש מריץ אותם לאודישנים עם הלשון בחוץ, אפילו אם הם שרים כמו עכברוש מוכה כלבת. אלו שאין להם מושג שהם שרים ככה וצריכים לגלות את זה מול המצלמות - נו, הרי זה כבר גובל בטרגדיה.

בקיצור, צביקה: כל כך הרבה שירים, כל כך הרבה ציניות וכל כך הרבה חארטה. ארשה לעצמי להציע שוב, מתוך דאגה עמוקה לעצמי ולשאר בית ישראל: אולי באמת כדאי לפרוש בשיא, כלומר בהתחלה, לפני שתמרחו עוד עונה שתהרוס לנו את הזיכרון המחויך שנשאר מכוכב נולד של פעם, אז כשהיינו מטומטמים ולא לכל בן 40 ממעלות תרשיחא היה בוק. אם זה לא יקרה, אולי יש צורך לערב את השלטונות, ולהציע צעדי מנע חריפים: קיצוץ בקיצבאות, או חקיקה שתגביל את הילודה. רבאק, באמת שיש גבול לכמות הכוכבים שאפשר לייצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully