וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקורסזה יקבל פרס "סילברדוקס"

מור שני

21.5.2006 / 15:58

הבמאי המפורסם, הנודע כמי שמעולם לא קיבל אוסקר, יקבל פרס דווקא על סרטיו הדוקומנטריים

הבמאי הוותיק [[מרטין סקורסזה]] ("נהג מונית", "החברה הטובים", "קזינו"), ששמו הולך לפניו גם בזכות יצירותיו המוערכות וגם בזכות העובדה שהוא מעולם לא זכה באוסקר, יקבל פרס דווקא על עבודתו הדוקומנטרית, בפסטיבל "סילברדוקס", במרילנד, וושינגטון.

בין סרטיו התיעודיים של סקורסזה, עליהם יקבל את הפרס, אפשר למצוא סדרה על חייו ויצירתו של [[בוב דילן]], וסדרה בת שבעה פרקים על ההיסטוריה של הבלוז.

פטרישיה פיינרן, ממנהלי הפסטיבל, אמרה על עבודתו של סקורסזה: "סרטיו על מוזיקה אמריקאית קלאסית עזרו לנו להבין את תרבות המוזיקה שלנו כאמריקאים. העניין הוא לא רק להראות את המציאות, אלא להראות אותה דרך נקודת מבטו של אמן".

הפסטיבל, שיתקיים בחודש יוני בפעם הרביעית, נחשב לאחד מאירועי הקולנוע התיעודי הגדולים בארצות הברית. בשנתיים האחרונות הוא זכה לפופולריות גדולה במיוחד, הודות לתנופה המשמעותית של היצירה הדוקומנטרית בארצות הברית ובעולם כולו.

השנה יארח הפסטיבל 100 סרטים מרחבי העולם, מתוכם 25 יעלו בבכורה.

את הנאום המרכזי בטקס הפתיחה של הפסטיבל השנה ישא סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, אל גור, שסרטו התיעודי על התחממות כדור הארץ יוקרן בו. הסרט, בשם “An Inconvenient Truth”, יצא לאקרנים בארצות הברית בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully