וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ישו כוכב עליון

מור שני

22.5.2006 / 13:29

עזבו אתכם ממבקרי קולנוע וקתולים זועמים – המספרים מוכיחים שגם אם "צופן דה וינצ'י" הוא בלון מנופח, הוא מנופח בעיקר בכסף

אחרי קרנבל תקשורתי שנמשך חודשים, היסטריה כללית במשרדי צנזורים במדינות שונות ומשונות, מאות עיתונאי קולנוע מאוכזבים בפסטיבל קאן ואפיפיור אחד כועס, "צופן דה וינצ'י" הגיע בסוף השבוע האחרון למבחן האמיתי. מבחן הקופה, שבעבר כבר השפיל ראשי גאים והרים ראשי אביונים מאשפתות. והוא, ללא ספק, ראש גאה אחד, שימשיך לחייך, ויכול עכשיו לעשות אצבע משולשת לכל שליחי השילוש הקדוש שירקו דם בניסיון לגנוז אותו.

הסרט הכניס ברחבי העולם במהלך סוף השבוע סכום מדהים של כ-224 מיליון דולר, מה שהביא אותו למקום השני ברשימת הפתיחות הטובות ביותר בכל הזמנים, מיד אחרי "מלחמת הכוכבים: פרק 3", מיצא בסוף השבוע המקביל אשתקד. בארצות הברית בלבד הכניס "צופן דה וינצ'י" כ- 77 מיליון דולר, וקטף את תואר הפתיחה הטובה ביותר של 2006. בספרד ואיטליה, שם החרימו אותו קדושי הוותיקן באופן רשמי, הוא נרשם כפתיחה הטובה ביותר בכל הזמנים. שנאמר- צדיק ורע לו, רשע וטוב לו.

עוד שני מקומות ששווה להתעכב עליהם, הם בצרפת, שדווקא בה - שם ממוקמת רוב עלילת הסרט ושם גם צולם רובו, לא הרשים הסרט בפתיחה וניצב מאחורי מספר סרטים בסוף השבוע. בישראל, מוסרים המפיצים, א.ד. מטלון כי למעלה מ-50 אלף איש צפו בו בשלושת הימים הראשונים להקרנתו (הפתיחה הגבוהה ביותר בישראל בשנת 2006).

"צופן דה וינצ'י", בכיכובו של טום הנקס, שנעשה בתקציב מוערך של 125 מיליון דולר, הוקרן בבכורה עולמית בפתיחת פסטיבל קאן בשבוע שעבר. הוא הופק על ידי אולפני סוני, ובוים על ידי רון האוורד על פי ספרו רב המכר של דן בראון, הנושא את אותו שם.

פוסט-כריסטוס

ומסתבר שיש חיים גם מחוץ ללובר. במקום השני השבוע נמצא סרט האנימציה החדש לכל המשפחה של אולפני דרימוורקס, בהפצת אולפני פראמאונט – "מעבר ליער" (“Over the Hedge”). הוא יצא לאקרנים רק השבוע, והכניס כ-37.2 מיליון דולר בארצות הברית, נתון לא רע בהתחשב בעובדה שיצא במקביל ל"צופן דה וינצ'י". בנוסף, מנהלי אולפני פראמאונט מאמנים כי הסרט ימשיך לרשום הכנסות גבוהות גם בשבוע הבא, בו יוצאים הילדים בארצות הברית לחופשת יום הזיכרון הלאומי. בארץ הוא יצא לאקרנים ב-6 ביולי.

במקום השלישי נמצא השבוע "משימה בלתי אפשרית 3", בהפקתו ובכיכובו של טום קרוז, שירד מהמקום הראשון אותו תפס במשך שבועיים מיום יציאתו. הוא הכניס השבוע כ-11 מיליון דולר, שהביאו אותו לחצות את קו ה-100 מיליון.

"פוסידון", שכבר בשבוע שעבר היה אכזבה בקופות, כשנכנס ישר למקום השני עם יציאתו לאקרנים, הכניס בסוף השבוע האחרון 9.2 מיליון דולר וירד למקום הרביעי. הוא יצא לאקרנים בארץ ב-15 ביוני.

מנהלי האולפנים בהוליווד נשמו היום לרווחה, בתום שבועיים שהביאו איתם נתונים מאכזבים ביחס לציפיות, עם יציאתם של "משימה בלתי אפשרית 3" ו"פוסידון". תריסר הסרטים המובילים ברשימת שוברי הקופות בהוליווד בסוף השבוע הכניסו סכום כולל נאה ביותר של כ- 151.4 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. הוא אמנם מראה ירידה של 2.8 אחוז מההכנסות בסוף השבוע המקביל אשתקד, אבל רק מכיוון שבאותו שבוע של 2005 יצא לאקרנים "מלחמת הכוכבים: פרק 3", שכאמור מחזיק בשיא ההכנסות בשבוע הראשון בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully