וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטים הישראלים נמכרים בקאן

מור שני

23.5.2006 / 15:29

"היום הישראלי" בפסטיבל עשה חסד עם המשלחת הישראלית, שנהנית מהתעניינותם של מפיצים רבים. כתרי שחורי: ישראל מעוררת סקרנות עצומה

פרויקט הקולנוע העולמי של פסטיבל קאן שנערך ביום ראשון, הציג את "היום הישראלי", ועורר התעניינות רבה מצד חברות הפצה ברחבי העולם שביקשו לקנות את הסרטים הישראלים שהוקרנו בו. חלק מהעסקאות אף נסגרו. כמו כן, במסגרת פרויקט "רשת המפיקים" של הפסטיבל, שמטרתה להפגיש בין מפיקים מרחבי העולם ליצירות קופרודוקציות בינלאומיות, ביקשו אנשי תעשייה רבים לקחת חלק ביצירה קולנועית ישראלית.

כתרי שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, שנסע עם המשלחת לפסטיבל, אמר בשיחה מקאן לוואלה! תרבות כי הסרט "קרוב לבית" של וידי בילו ודליה הגר, העוסק בשתי חיילות צה"ל, נקנה על ידי מפיצים ביותר מ-20 מדינות. גם הסרט "ימים קפואים", של דני לרנר, המספר את סיפורה של צעירה תל אביבית המשאילה זהות של מכר השרוי בתרדמת, נקנה על ידי מספר מפיצים בחו"ל. נתונים מדויקים לגבי עסקאות נוספות שנסגרו במסגרת הפסטיבל, טרם גובשו, כיוון שהמפגשים בין היוצרים וחברות ההפצה נמצאים בימים אלו בעיצומם. נתונים סופיים יימסרו בתום הפסטיבל.

שחורי אמר לוואלה! תרבות: "ישראל מעוררת סקרנות עצומה. הרבה יותר ממה שחשבנו", והוסיף כי גם הסרטים "למראית עין" של דני סירקין וסרטה התיעודי של טלי שמש, "מועדון בית הקברות", משכו פניות רבות מצד חברות הפצה.

עוד אמר שחורי כי במסגרת "רשת המפיקים", הסתמנו אפשרויות רבות לשיתופי פעולה בינלאומיים, לאחר שהוצגו פרויקטים ישראלים שטרם יצאו לאקרנים. בין הסרטים שהוצגו ניתן למצוא את "לבנון", "ציון ואחיו" ו"שניים".

וגם במישור החברתי המשלחת הישראלית לא מאכזבת: למסיבה הישראלית שהתקיימה על חוף הים בעיר הצרפתית, הגיעו 450 מאנשי התעשייה. כמו כן, 33 חברי המשלחת אף הוזמנו על ידי מנהל הפסטיבל, ג'יל ג'ייקוב, לצעוד על המדרגות האדומות של ארמון הפסטיבלים בקאן, השמורות בדרך כלל לכוכבים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully