וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערה דיפלומטית

רות קנאל

28.5.2006 / 9:31

רות קנאל מקווה שהתלתלים של מלודי לא יאבדו צורה בעת נאום באו"ם, כי ריגושים גדולים מזה לא היו ב"שגריר 2"

הפרומואים תוקתקו, המוזיקה הדרמטית פמפמה, אבל זה כבר לא היה אותו דבר. "השגריר 2" היא לא השוס שהיתה בשנה שעברה, אפילו פרק הגמר לא עורר התלהבות מיוחדת. מה לעשות, היום אנחנו תמימים פחות. ישראל עדיין מקופחת באירוויזיון, במפרצים שפיתח איתן שוורץ יכולות לעגון אוניות משא וכולנו יודעים – זכית-נסעת-נעלמת, רחוק מהעין, רחוק מהלב, וגם הג'וב לא זוהר מי יודע מה. כבר עדיף להישאר בארץ ולנדנד לנינט שתוציא תקליט.

שוב ראיתי את אותם פרצופים חדורי עודף מוטיבציה אומרים ולא אומרים דבר, טוחנים מסרים כלליים, איזראל וואנטס פיס, איטס נוט חומה איטס א גדר, שאלום אבריבאדי, איי לאב ג'רוזלם ועוד כהנה וכהנה פטפטת ציונית שחוקה. באיזשהו שלב מפסיקים להקשיב ומעבירים את המוח לטייס אוטומטי. הנה מלודי ותלתליה נואמים באו"ם, היא אומרת משהו על הובס ואדם לאדם זאב, ואני שומעת רק: "שעה לחפוף, מסכה של שוקי זיקרי, לייבש טבעי ולחשוב המון מחשבות חיוביות, כי אחרת זה מקבל צורה של צפלין". בלתי נשכחת, ללא ספק.

נמרוד פרידברג והשטיקים המעיקים שלו סוננו, לשמחתי, עוד בתחילת התוכנית. החשש הגדול שלי הוא שניתקל בו בעתיד בערוץ ביפ, מופיע במסגרת תוכניות סטנד-אפ וואנאבי סטייל האקדמיה לצחוק, ומשם, אלוהים שישמור, עוד נמצא אותו בלייט נייט לואו-טקי בערוץ 2. מכל מקום, אני מאמינה שרווח לו כשהכל נגמר - כמות הפעמים שבהם הוצמד הביטוי "חוש הומור" לשמו היתה גורמת לכל דאחקן לרצות לתלות עצמו לייבוש ולא לספר בדיחה נוספת לעולם. הודות לאותו מיתוג שטוח להחריד, שהתגלגל היטב גם מהעונה שעברה, סומנה אפרת כינוקאית נאיבית, שלא לומר ממטרת דמעות היסטרית ויותר מדי שמאלנית לדם של הוועדה, מה שסלל את דרכה של מלודי לניצחון, היות והדבר הגרוע ביותר שניתן לזקוף לחובתה הוא תאוות הפרסום שלה, אבל היי, זה לא עצר את איתן שוורץ.

וכך, כשפיסות קונפטי סוררות תקועות ברעמתה ומסרבות לצאת גם לאחר ניעור מאסיבי, הכריזה מלודי הנרגשת בנאום הניצחון שישראל נמצאת תמיד בלבה. המהדרין יוסיפו: כן כן, ונשאר לך ממנה גם קצת בשיער. בעולם מושלם היא היתה אוחזת בזרועו של נער המחמד תום גרשביין ונעלמת בבטן המטוס כשהיא מבטיחה להתחתן איתו כדת משה וישראל ולעשות הרבה שוודים קטנים וציוניים עם תלתליות, אבל גם לבד זה בסדר. אדרבא, היא תעשה חיל. כבשה נאה וכריזמטית כמוה יכולה למכור לקהל אפילו יחידת נופש בגיהנום (וכשחושבים על זה, כמה ישראל רחוקה מההגדרה, בעצם). היא אמנם אינה ילידת הארץ כך שיש לה כמה חורים בהשכלתה ההיסטורית המקומית, אך ייתכן שבמקרה הזה פשוט עדיף לא לדעת ולצאת מהנחה שהכל תותים. ממילא אסטרטגיית השיווק הכללית לאורך כל הדרך היתה "איזראל. תבואו, יש אצלנו כוסיות" ולא הרבה מעבר. למה להחליף סוס מנצח. מי מהקהל בחו"ל שיביע התנגדות למסרים, ייתקל מיד בעיניה הפעורות והמאיימות של השגרירה (היא אוהבת לעשות את זה הרבה) ויישתל במקום. ככה צריך.

בגדול, עונה חביבה למדי, לא מזיקה, כזו שעדיין לא תעורר התנגדות גם לסיבוב שלישי, ובחירה ראויה- אך אילו היה הדבר תלוי בי הייתי מעדיפה לשלוח את חבר הוועדה המתנשא והמעצבן בטירוף, גיל רגב, שילך לעשות קצת דאווינים צבאיים על החבר'ה בהארלם, נראה אם הוא חוזר בלי צמיגים חתוכים באוטו. ולסיכום, למרבה הצער לא סביר שלנציגת תוכנית שהופקה בראש ובראשונה בשביל הבידור תהיה השפעה ממשית על תדמיתה של ישראל, אבל אם בכל זאת תצליח המלודי להזיז משהו, איך היה אומר צביקה דויטש - אשריה. וגם אם לא, תמיד יהיו אופציות אחר כך לחלטורות בערוץ 10.

"השגריר", יום ש' 21:20, ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully