וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקבילית המוחות

דנה רוטשילד

29.5.2006 / 9:40

כשהגיקים היו מודל לחיקוי וליורם ארבל היה סקס אפיל - השעשועונים של הניינטיז עוד עושים את זה לדנה רוטשילד

קשה לומר שהניינטיז באו לי טוב בעין, אבל כשחייבים לתת את הכבוד אז חייבים: השעשועונים של העשור ההוא היו ממש לעניין בכל כך הרבה רמות, שקשה עד בלתי אפשרי להשוות אותם לריק של ימינו. לפעמים נדמה שכמו בסרט מדע בדיוני קלאסי, שעשעוני שנות התשעים – ואני כוללת בכך את תחילת שנות האלפיים – הגיעו לרמה אבולוציונית כל כך גבוהה, עד שהיה ברור שמתישהו יגיעו יצורים נחותים וכוחניים מהם – במקרה היו אלה תוכניות הריאליטי – שיביסו אותם במגרש הפנאן הביתי והעבירו אותם לעולם שכולו אוף פריים טיים.

והנה, קרן אור! אחרי אי אילו שנים, ערוץ 10, בחיפושיו אחר דרך ומעט רייטינג, שלח יד מפשפשת למחסן התוכניות שהיו ואינן, ושלה משם את "מי רוצה מיליונר". זאת ועוד, קברניטי הערוץ, במין גחמה מינימליסטית, או אולי סתם חוסר מעוף, החליטו להעלות את אותה תוכנית קלאסית בדיוק באותו פורמט, ללא שינוי או עדכון כלל.

על פניו, מדובר ברעיון על הפרצוף. אלא שכל הדברים שהחזיקו את התוכנית בימי קדם – השטיקים של יורם ארבל ("אתה בטוח?", "סופי?", "כן, וזה סופי!"), מחוות הגוף והמימיקה של המתמודדים הלחוצים, סידורי הישיבה הלא נוחים, משהו סטייל כסא גניקולוגי, ועוד מול פרצופו הסקפטי של ארבליקו, שלא לדבר על הצילום הפומפוזי, הדרמטי מדי – מצליחים להחזיק עניין כלשהו, גם אם לא להדביק למסך.

ועם זאת, לא צריך להגזים עם הציפיות. צפייה בתוכניות מסוג זה היא צפייה מתגמלת: הצופים תמיד מרגישים יותר חכמים מהמתמודדים, גם אם הם יודעים את התשובות וגם אם לאו, וממילא אף אחד מהרצים למיליון לא שורד מספיק כדי לעורר הזדהות או אכפתיות; די ברפרוף שטחי כדי להבין שלא מדובר בטיפוסים שיכולים להפיץ סביבם אאורה מהסוג שריקי גל היתה מכנה "סטאר קוואליטי".

בתוכנית האחרונה, סתם דוגמה, התחרו מהנדס חשמל, חייל משוחרר, ועוד איזה בחור שלא קלטתי במה הוא עוסק, אבל נראה מפוקס לגמרי ונפנף במקצוענות את ניסיונות ההטעיה של ארבליקו. כולם נראו נורא נחמדים, אלא ששעתם של הגיקים כמושאי תשוקה דעכה, לדאבוני, במפנה המילניום, לצד היעלמות סוגת שעשועוני הטריוויה, ונותרה סטייה חיננית של מתי מעט. ספק אם "מי רוצה להיות מיליונר" תחזיר את הסקס אפיל שלהם לימים שלפני התפוצצות בועת ההיי טק. למעשה, ספק אם היא תחזיר את הסקס אפיל של יורם ארבל עצמו. ממילא כל מתחרה, גם אם הוא אכן זוכה להתמודד על הסכומים הגבוהים, לא תופס יותר מעשרים דקות בזמן מסך כולל. לא ככה בונים פייבוריטים והייפ. אבל בעצם, מי בכלל מחפש מתח והייפ בדברים שמשודרים בערוץ 10?

"מי רוצה להיות מיליונר", יום א' 21:00, ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully