וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פינס הבטיח לפעול להעלאת תקציב התרבות

מור שני

29.5.2006 / 18:13

שר התרבות אמר בכנס מפעל הפיס לקביעות מדיניות התרבות כי הוא יפעל להעלאת תקציב התרבות ביותר ממאה אחוז לכמיליארד שקלים

בכנס מפעל הפיס לקביעת מדיניות התרבות שמתקיים בשעות אלה באשדוד, הודיעה שרת החינוך והתרבות לשעבר, לימור לבנת, כי תגיש הצעת חוק להעלאת תקציב התרבות, לפיה התקציב השנתי של המשרד יהיה חצי אחוז מתקציב המדינה הכללי. לפי הצעתה יסתכם תקציב התרבות בסכום של כמיליארד שקלים, המבטא תוספת של יותר מ-100 אחוז. שר התרבות, אופיר פינס, אמר מעל דוכן הנואמים כי יתמוך בהצעתה.

פינס, הנושא לראשונה את דבריו בנוגע למדיניותו כשר תרבות, הוסיך ואמר: "אם יהיה קיצוץ של 5 אחוזים בתקציב התרבות, אצביע נגד בממשלה ואראה בזה הפרה של ההסכם. אני לא מתכוון לוותר על שקל אחד מתקציב התרבות ואנהל על כך מלחמת חורמה". פינס המשיך בהתייחסות להיעדר נציגים של משרד האוצר בכנס, לאחר שאלה הוזמנו פעמים רבות, ואמר: "זוהי תעודת עניות למשרד האוצר".

עוד בכנס, שייסגר הערב, דיבר האמן יאיר גרבוז, ראש המדרשה להוראת אמנות במכללת בית ברל. הוא קיטרג על תפקודו של משרד החינוך כמתווה מדיניות תרבות בישראל, אמר: "רק סגירת משרד החינוך תקדם את התרבות בישראל". גרבוז הוסיף כי הסוד להבנה תרבותית נמצא במערכת החינוך, אך זו נכשלת בתפקידה משום ש"הפכה לחנפנית ועושה הכל כדי לרצות את הקהל". הוא הוסיף: "האקדמיה אוספת תלמידים, ולפי החסרונות שלהם ממציאים את המקצוע. ההשחתה הנפשית של הממסד האמנותי היא ללא גבול כמעט".

כמו כן, בכנס הודיע יו"ר מפעל הפיס, שמעון קצנלסון, העומד גם בראש מועצת מפעל הפיס לתרבות ואמנות, כי המפעל יקנה אלפי כרטיסים להצגות תיאטרון ישראליות מקוריות, לחלוקה בין מנוייו, ובכך יתמוך בתיאטראות בארץ. בעתיד, אמר קצנלסון, בכוונתם להגדיל את היקפי הרכישות. הודעתו זו באה לאחר שלפני כשבועיים מנהלי התיאטראות הגדולים הביעו מורת רוח מהחלטתו לקנות עשרות אלפי כרטיסים למחזמר "הלהקה" של תיאטרון הבימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully