וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל ג'זירה תשקיע בדוקו ישראלי

מור שני

7.6.2006 / 11:58

במסגרת כנס לעידוד סרטי תעודה ישראליים, החליטו רשתות טלוויזיה זרות להשקיע בפרויקטים בהתהוות. על הפרק: סקס, שואה ופלסטין

בכנס קופרו 2006 לקידום קופרודוקציות בין קולנוע תיעודי ישראלי ומשקיעים מחו"ל, הוצגו 24 פרוייקטים בהתהוות של יוצרים ישראלים בשלבי פיתוח שונים בפני 16 נציגים של רשתות טלוויזיה מרחבי העולם. חלק גדול מהפרויקטים, שהוצגו כטריילרים או רק כתסריטים, עוררו התעניינות גדולה אצל המשקיעים שביקשו להתחיל את שיתוף הפעולה.

כנס "קופרו 2006" מופק על ידי הפורום הישראלי לקופרודוקציות בינלאומיות בראשו עומדת אורנה ירמות, והוקם לפני שבע שנים. הכנס

ילדים בפלסטין והומואים בפרברים

רשת הטלוויזיה "אל ג'זירה" הערבית ביקשה להשקיע בסרט "צלילי המוזיקה מרמאללה" של הבמאית זיווה פוסטק, העוקב אחר ילדים ממחנות הפליטים הלומדים בבתי ספר למוזיקה ברשות הפלסטינית.

הסרט "משפחה מושלמת", של הבמאית רוני אבולעפיה מספר על יישובים קהילתיים בישראל שקמים בסבסוד המדינה, אך מקיימים מיונים נוקשים לקבלת חברים חדשים, ובעצם מבקשים ליצור חברה אידיאלית ללא הומואים, ערבים או עניים. מארגני הטקס מסרו לוואלה! תרבות כי רשתות רבות ביקשו להמשיך את ההתדיינות לגבי ההשקעה בו. בין הרשתות שימשיכו את ההתקשרות ניתן למצוא את TV2 מדנמרק, ZDF ARTE ו-MDR מגרמניה, ARTE ו- CHANNEL 3 מצרפת ו-JEWISH BROADCASTER מהולנד.

ממארגני הטקס נמסר כי יוצרי הסרט צילמו את חברי פאנל המשקיעים ביום הראשון של הכנס במצלמה נסתרת, ושילבו את הצילומים בטריילר שהציג את הפרויקט באופן שיראה כאילו חברי הפאנל מרואיינים בועדת מיון ליישוב קהילתי.

עובדים זרים, סקס שואה

הסרט "אמא חוזרת הביתה" של ירון כפתורי ולימור פנחסוב, מספר את סיפורה של עובדת זרה מבוליביה ששהתה בארץ 15 שנים באופן בלתי חוקי, וחוזרת לדרום אמריקה כדי להתאחד עם שני בניה, אותם נטשה כשהיו תינוקות. חברות הטלוויזיה CHANNEL 3 מהולנד, FRANCE 5 מצרפת, ZDF AETRE מגרמניה ו-CinemaNet Europe הודיעו כי יעבירו כספים כדי להוציא את הפרוייקט אל הפועל.

הסרט "סטלגים" של ארי ליבסקר עורר התעניינות אצל רשת MDR הגרמנית, רשת ARTE הצרפתית ורשת ITVS מארצות הברית. הוא עוסק במגזיני פורנו שנפוצו בארץ בממדי תופעה בשנות השישים המוקדמות והציגו תערובת מוזרה של סקס ונאציזם. הם הציגו שבויי מלחמה עם שומרות נאציות גדולות חזה ושאר תמונות ביזאריות, והיו בעלי השפעה חברתית גדולה, במיוחד על רקע משפט אייכמן שהתקיים בירושלים באותן שנים.

מלבד הסרטים האלו, 10 פרויקטים נוספים מצאו משקיעים בכנס, בינם הסרטים "ילדי השמש" של רן טל, "הגלגול" של נתי ברץ, "ילדי העצירים" של אורן יעקובוביץ', והסדרה הדוקומנטרית "חיכאיה", של הבמאית איבתיסאם מרענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully