וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון לשם זכה בפרס ספיר לספרות

מור שני

7.6.2006 / 15:21

הישג עצום לעיתונאי והסופר הצעיר, שזכה בפרס היוקרתי על ספר הביכורים שלו "אם יש גן עדן"

הסופר והעיתונאי רון לשם זכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2006 של מפעל הפיס, על ספר הביכורים שלו "אם יש גן עדן" בהוצאת כנרת זמורה ביתן. הוא קיבל את הפרס בטקס שהתקיים היום בצהרים. זו הפעם הראשונה בה זוכה ספר ביכורים בפרס היוקרתי.

מלבד הכבוד הגדול, יקבל לשם גם פרס כספי בסך 150 אלף שקלים ומימון תרגום ספרו לשפה זרה לפי בחירתו, כולל מימון ההוצאה לאור.

עוד התמודדו על הפרס השנה - הסופרים רות אלמוג על ספרה "באהבה, נטליה" בהוצאת כתר, יעל הדיה ("עדן" בהוצאת עם עובד), מיכל זמיר ("ספינת הבנות" בהוצאת חרגול פלוס) והגר ינאי ("מכונת הנצח של אלכס" בהוצאת כתר). הדיה הייתה מועמדת גם בשנה שעברה לפרס, על ספרה "תאונות" בהוצאת עם עובד, אל לא זכתה בו.

כל אחד מהמועמדים לפרס קיבל מענק על סך 25 אלף שקלים ממפעל הפיס, שאף ירכוש מהדורה של כל אחד מחמשת הספרים ולתרום אותה לספרייה ציבורית.

לשם נבחר על ידי צוות שופטים בראשותו של יצחק לבני שכלל את מאיר ויזלטיר, פרופ' דן לאור, אלאונורה לב וד"ר חיים נגיד. השופטים אמרו בנימוקיהם על מועמדותו של לשם: "'אם יש גן עדן' הוא וריאציה חדשה ואקטואלית על הסיפור העתיק והאוניברסלי של גברים בקרב... עיצוב ספרותי חי ומרתק, עקוב מדם, אש ותמרות עשן אך גם רווי באהבה ובחמלה, של הזוועה- ובאורח פרדוקסאלי, של היופי שובר הלב- שבחוויה המעצבת של דור שלם".

נעה מנהיים, עורכת הספר מטעם הוצאת "כנרת זמורה-ביתן", אמרה לוואלה! תרבות: אנחנו מאושרים בהצלחתו של רון וחושבים שהספר אמיץ, חשוב וראוי לפרס ולאהדה העצומה שקיבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully