וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום הולדת שמח ימימה" הוא הזוכה בפסטיבל סרטי הסטודנטים 2006

מור שני

11.6.2006 / 9:53

"יום הולדת שמח ימימה" הוא הישראלי הטוב ביותר, ו"ביקור חולים" –גם הוא ישראלי- הטוב מכולם

בפסטיבל סרטי הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב שנחתם אתמול, נבחרו הסרטים הטובים ביותר מישראל ומרחבי העולם. בתחרות הסרט הישראלי הטוב ביותר זכה הסרט "יום הולדת שמח ימימה" של שי אוריין מביה"ס לקולנוע של סם שפיגל. השנה גם בתחרות הסרטים הבינלאומית זכה סרט ישראלי – "ביקור חולים" של מאיה דרייפוס מהחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

הסרט "יום הולדת שמח ימימה", בכיכובם של אפרת בן צור ודודו טסה, מספר את סיפורה של אישה הנחשבת בעיני משפחתה לגלגול של סבתה המנוחה. היא מנהלת שגרת חיים מוזרה הנקטעת על ידי פיצוץ צנרת בבית וביקור של האינסטלטור. השופטים נימקו את בחירתם: "הדבר הכי קשה לעשות בקולנוע זו קומדיה, ועוד אחת שתצחיק. כל הכבוד".

הסרט "ביקור חולים", בכיכובה של טלי שרון, מספר את סיפורה של מיכל הנאלצת לחזור לארץ מטיול בהודו בעקבות אשפוז סבתה. חזרתה מעמתת אותה עם המציאות ועם מערכות היחסים שלה עם סבתה ואמה. צוות השופטים נימק את הבחירה: "דיוקן אינטנסיבי ויוצא דופן של שלוש נשים בלתי נשכחות".

במסגרת התחרות הישראלית זכה גם הסרט "מילים" של שרון רוזנטל בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר, והבמאית דלית אלירז מבית הספר "מעלה" לתקשורת זכתה בפרס הבמאי המבטיח.

בתחרות הבינלאומית זכה רונלד אדזרד בפרס הבמאי המבטיח, ובקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר זכה הסרט "9" של שיין אקר מלוס אנג'לס.

כמו כן העניקו השופטים ציון לשבח לבית הספר "מעלה" לתקשורת, ואמרו כי בסרטים ששלח בית הספר השנה "ניכרת מצויינות בכל רמות העשייה... ישנה תחושה שליוצרי הסרטים האלו יש גב תומך, וההשקעה ניכרת על המסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully