וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסיון של ישו" – השערורייתי ביותר

מור שני

11.6.2006 / 11:00

הסרט מקפיץ-היהודים של מל גיבסון גרם ל"צופן דה וינצ'י" להחוויר, כשזכה בתואר המפוקפק ברשימה של "Entertaiment Weekly"

המגזין האמריקאי “Entertaiment Weekly” ערך רשימה של 25 הסרטים השערורייתיים ביותר בכל הזמנים, ושם את סרטו של מל גיבסון - "[[הפסיון של ישו]]"- במקום הראשון. "הוא התחיל מלחמה תרבותית שלוותה בסערה שאין שנייה לה בהיסטוריה של הוליווד", נימק המגזין את בחירתו בסרט המציג את 12 השעות האחרונות בחייו של [[ישו]]. הוא עורר תגובות זועמות ברחבי העולם שטענו כי הוא אלים מדי וכי הוא אנטישמי.

במקום השני ברשימה נמצא הסרט "[[התפוז המכני]]" של [[סטנלי קובריק]], משנת 1971. הוא זכה לתואר בעיקר בשל הסצינות האלימות שלו, המציגות בין היתר אונס קבוצתי על רקע מוזיקה של [[רוסיני]]. בזמנו היו שטענו כי עבריינים ברחבי העולם ביצעו מעשי אלימות וסדום בהשראת הסרט ובניסיון לחקותו.

הסרט "[[צופן דה וינצ'י]]" על ספרו רב המכר של דן בראון הצליח להיכנס רק למקום ה-13 ברשימה על אף הקרנבל התקשורתי ההיסטרי שהתרחש סביבו ולמרות זעמם הגדול של ארגונים נוצרים ברחבי העולם. אפילו החרם של האפיפיור הטרי לא הצליח לשכנע את כתבי הקולנוע של המגזין כי השערורייה תאריך ימים כדי להיכתב בספרי ההיסטוריה. "צופן דה וינצ'י", בדומה ל"פסיון של ישו", השתמש בנביא הנוצרי כדי לזכות ברייטינג – הוא מציע כי ישו נישא למריה מגדלנה וכי לשניים היה בן משותף, ששושלתו נמשכת עד היום.

הסרט “United 93” העוקב אחר התרסקות אחד המטוסים באסון ה-[[11 בספטמבר]] נכנס למקום ה-16 ברשימה המכילה 25 סרטים סך הכל. הוא הצליח לעורר מהומה בארצות הברית לאחר שהיו שטענו כי יצא לאקרנים בסמיכות גדולה מדי למועד הטרגדיה.

עוד ברשימה ניתן למצוא את "רוצחים מלידה" של [[אוליבר סטון]], "אינסטינקט בסיסי", "פרנהייט 9/11" והסרט הפורנוגרפי משנות ה-70 "[[גרון עמוק]]".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully