וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסכם תקציב התרבות

מור שני

11.6.2006 / 14:05

ההסכם לתכנית החומש להגדלת תקציב התרבות אושר היום בממשלה. עד 2010 יגיע לסכום של 450 מיליון שקלים בשנה

הממשלה אישרה הבוקר את תכנית החומש להגדלת תקציב התרבות, כפי שסוכם טרם הבחירות בין שר החינוך והתרבות לשעבר מאיר שטרית ובין ראש הממשלה אהוד אולמרט, שכיהן אז כשר האוצר.

לפי התכנית נקבע תקציב התרבות מראש לחמש השנים הקרובות. השנה הוא מסתכם בכ-430 מיליון שקלים. בשנה הבאה הוא לא ישתנה, ואילו בשנת 2008 יתווספו לו 15 מיליון שקלים, לכדי סכום כולל של 445 מיליון שקלים. בשנת 2009 יעמוד על סכום של 450 מיליון שקלים, וכן בשנת 2010.

משמעות התכנית, מעבר להגנה על התקציב מפני קיצוצים, היא שמוסדות התרבות יוכלו לתכנן את פעולותיהם עד שנת 2010 ללא חשש משינויים בתקציב.

סלע המחלוקת המרכזי במימוש ההסכם היה בנוגע לכספים ייעודיים שלא היו אמורים להיכלל בתקציב השנתי, כמו תקציב שיפוץ תאטרון הבימה. אם היו נכללים כספים אלה בסכום התקציב הכולל, היה סובל התקציב מקיצוץ גדול בכספים המופנים לפעילות תרבותית שוטפת.

ממשרדו של שר התרבות אופיר פינס נמסר לוואלה! תרבות כי לפי התכנית הכספים היעודיים לא נכללים בתוך תקציב התרבות וכי הם ימומנו על ידי משרד התרבות באופן נפרד. הם כוללים תקציב של 76 מיליון שקלים לשיפוץ תאטרון "הבימה". עוד נמסר כי אי הסכמה עדיין שוררת בנוגע לסכום של 2.2 מיליון שקלים מהתקציבים הייעודיים, שטרם הוחלט אם יכללו בתקציב התרבות או לא.

ועדיין ישראל מאחור

אולם, גם אישור ההסכם הבוקר בממשלה לא מבטיח לעולם התרבות הישראלית עדנה רבה. הוא עדיין נמוך ביותר מ-50 אחוז מהמלצת אונסק"ו, לפיה תקציב התרבות של מדינה אמור להוות אחוז אחד מכלל תקציבה. לפי המלצה זו תקציב התרבות של ישראל אמור להסתכם בכמיליארד שקלים.

שרת החינוך והתרבות לשעבר, לימור לבנת, הגישה לאחרונה הצעת חוק לפיה תקציב התרבות השנתי יסתכם בחצי אחוז מתקציב המדינה הכללי. לפי הצעתה אמור היה להסתכם תקציב התרבות השנה לכדי 500 מיליון שקלים, כ-70 מיליון שקלים יותר מהסכום שנקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully