וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאטרון הערבי-עברי באירופה

מור שני

12.6.2006 / 12:25

ההצגה הארמית "אח אח בום טראח" של התאטרון האוטופי חזרה מכנס חינוך באוסטריה ויצאה אתמול לפסטיבל ילדים באנגליה

התאטרון הערבי-עברי ביפו מעלה בימים אלה את ההצגה "אח אח בום טראח" בבימויו של נורמן עיסא, וזוכה להצלחה ברחבי העולם. לאחרונה חזר התאטרון מביקור בכנס חינוך ארצי באוסטריה, ואמש יצא להופיע עם ההצגה בפסטיבל הילדים Ciao! בברקנל, אנגליה.

בביקור ההצגה באוסטריה היא הועלתה מול אנשי חינוך מרחבי המדינה, ומתווי מדיניות של משרדי החינוך והתרבות שם. אירית נאמן, המלווה את ההצגה במסעותיה, מסרה לוואלה! תרבות כי בעקבות הופעתם כבר ביקשו מספר מוסדות חינוך להמשיך ולהעלות את ההצגה בבתי ספר באוסטריה, ועתידים לעשות כן במהלך השנה הקרובה. עוד מסרה נאמן, השוהה בימים אלו באנגליה עם עיסא והשחקנים, כי גם באי הפסטיבל האנגלי מגלים התעניינות רבה ואף הוזמנו להופיע שוב באנגליה בשנה הקרובה.

עיסא ושחקני ההצגה ישתתפו גם בפנאל בנושא יצירה ותרבות לילדים ויופיעו מול קנייני הצגות ילדים.

ההצגה "אח אח בום טראח", המועלית ומשווקת בעזרת קשתו"ם, נכתבה על ידי עיסא ויואב בר לב. היא עוסקת בשני ילדים (יהודי וערבי) שאין להם שפה משותפת ועליהם לפתוח ביחד קופסת קסמים.

עיסא בחר להציג את ההצגה דווקא בשפה הארמית, שאינה מובנת כמעט לאף אחד – לא ליהודים ולא לערבים, במקום להשתמש בעברית ובערבית כדי להציג את חוסר התקשורת של שני העמים החיים על אותה אדמה.

שחקני ההצגה שיננו את התרגום הארמי של הטקסט, ומשתמשים בו בהצגותיהם ברחבי העולם, גם בישראל. הם כבר הופיעו בגרסה הזו ביפאן, באוסטריה ובמדינות נוספות באירופה, ומוסרים כי קהל הילדים לא מתקשה להבין את העלילה בזכות המשחק הוויזואלי והנרטיב האוניברסלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully