וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד, לוין ומזי"א בקאמרי 2007

מור שני

12.6.2006 / 15:19

יאיר לפיד, ענת גוב ועדנה מזי"א יעלו בו מחזות פרי עטם, לצד מחזה שטרם נחשף של חנוך לוין, ושני שיתופי פעולה עם הבימה

תאטרון הקאמרי בתל אביב הציג היום את התכנית האמנותית שלו לשנת 2007 שתפתח בחודש ספטמבר, במסגרתה יעלה התאטרון תשע הפקות מקור ישראליות חדשות, ירחיב את התמיכה בבמאים צעירים, יעלה שתי הפקות בשיתוף תאטרון הבימה, ויעבור להשתמש יותר בחללים קטנים.

על אהבה, ליל סדר ואלכסנדר פן

בעונה החדשה תועלה ההצגה החדשה "הגיל הנכון לאהבה" שנכתבה על ידי יאיר לפיד. הסיפור המשפחתי על אהבה, פרידה וקנאה יבויים על ידי רוני פינקוביץ', ועתיד לעלות על הבמה בתחילת חודש נובמבר הקרוב. מהקאמרי נמסר לוואלה! תרבות כי החזרות למופע עתידות להתחיל בחודש אוגוסט הקרוב, אך טרם נבחרו השחקנים לקאסט.

עדנה מזי"א כתבה גם היא מחזה חדש שיעלה בקאמרי, בבימוי של עמרי ניצן, המנהל האמנותי של התאטרון. המחזה "היה או לא היה", יעקוב אחר סיפור אהבתם הסוער של השחקנית חנה רובינא ושל המשורר השנוי במחלוקת אלכסנדר פן. הוא עתיד לעלות בבכורה בקיץ הבא.

כמו כן יעלה מחזה קומי חדש של ענת גוב, אותו תביים מזי"א. הוא ייקרא "משפחה חמה", ויעסוק בהתפוצצות מפגש משפחתי עקב הודעה של אחד מבני המשפחה כי יעדר מליל הסדר.

בנוסף, יעל הקאמרי מחזה חדש של חנוך לוין שנמצא בעיזבונו ופורסם לראשונה בחודש ינואר השנה, על ידי הוצאת הקיבוץ המאוחד. המחזה, הנקרא "הרטיטי את ליבי", טרם עלה על הבמה ויבויים גם הוא על ידי ניצן.

כמו כן יעלה התאטרון הפקה חדשה בנושא השואה לפי מחזה של אהרון אפלפלד ובבימוי מיכה לבינסון ועמרי ניצן. היא תעסוק באדישות החברה הבורגנית שלא השכילה לקרוא את הכתובת על הקיר טרם מלחמת העולם השנייה, וייקרא "בדנהיים 1939". מהקאמרי נמסר כי ההפקה, שתעלה בתמיכת משרד התרבות, תשלב גם מוזיקה ומחול.

הקאמרי הבימה ומה שבינם

בעונה הבאה ישתף הקאמרי פעולה עם תאטרון הבימה בשתי הזדמנויות. הוא יעלה את ההצגה "חברון" מאת תמיר גרינברג בבימוי של עודד קוטלר, עם צוות שחקנים שיורכב משחקני שני התיאטראות. כמו כן, יעלה את המחזה "אנטיגונה" בבימוי של חנן שניר וצוות שחקנים משותף.

כמו כן יעלה הקאמרי 14 הפקות חדשות שאינן יצירות מקור. המגוון מורכב ממחזות קלאסיים ומודרניים, בינם של מולייר, מילר, סופוקלס, ברכט, לורקה, ושייקספיר.

צעיר ואינטימי

במסגרת המדיניות האמנותית החדשה של התאטרון יועלו בו הפקות של במאים ישראלים צעירים בתמיכת קרנות חיצוניות, כפי שדווח בעבר בוואלה! תרבות. כמו כן, תונהג מגמה של העלאת הצגות בחללים הקטנים של התאטרון כמו חלל "קפה תאטרון", המכיל רק 100 מקומות ישיבה. ההחלטה כנראה באה בעקבות ההצלחה לה זכה המחזה "המלט" של התאטרון שזיכה השנה את עמרי ניצן בפרס במאי השנה ואת איתי טיראן בפרס שחקן השנה בטקס פרסי התאטרון הישראלי. בהצגה השחקנים מסתובבים מחוץ לתחום המוגדר של הבמה, והעלילה מתחרשת במרחב המשותף לשחקנים ולקהל. בנוסף, מוסרים מהקאמרי כי בעונה הבאה מתוכננים להיבנות בו עוד שני חללים כאלה – אחד ישמש כחדר חזרות ואחד גם כאולם מופעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully