וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק

עומר בכר

18.6.2006 / 15:55

הקיץ זה קורה! בכל יום ראשון! מדור חדש! עומר בכר עם ביקורת על הקדימונים שיגיעו למסך שלכם בקרוב!

סקופי-דו

מה הופך טריילר לטוב? טריילר טוב מעורר עניין אצל הצופה. כמו כל כלי שיווק, הוא אמור להציג את מעלות הסרט ולהעלים את חסרונותיו, לגרום לצופה לרצות לשנורר את הפיפטי סנט האחרון שלו, רק כדי להשיג כרטיס לבכורה.

הטריילר ל"סקופ", סרטו החדש של וודי אלן, הוא דוגמא מצוינת לטריילר משעמם. כבר מהרגע הראשון מבחינים בעין בלתי מזוינת, שאלן ממשיך מאותה נקודה בה קטע את סרטו האחרון (או שמא מאותה נקודת מפגש?). המוזיקה הקופצנית, השזורה בטריילר, מרגיעה את מי שחשש, שאלן ניפק לנו איזשהו מותחן פסיכולוגי: מדובר בקומדיה-רומנטית-אלנית טיפוסית, עם נופים לונדונים וקלפי טארוט.

היתרון הבולט היחיד של הטריילר הוא סקרלט ג'והנסון, הדיאן קיטון של שנות האלפיים. שאר הקאסט, מלבד אלן, ששב לשחק, אינו מרשים במיוחד. קשה לומר, אם זהו הסרט שמעלה ריח עובש, או שהטריילר המשעמם פשוט עושה לו עוול. אני הייתי מהמר שהגורל לא יחייך לסרט הזה.

ציון טריילר: לחכות ל-DVD ורק בגלל סקרלט.
קהל היעד: בני 30+, מעריצי וודי אלן.

חזק יותר מרכבת ישראל

עבורי, ואולי בקרב עוד כמה גיקים ייחודיים, האירוע החשוב של הקיץ הוא לא הגביע העולמי, אלא עלייתו של ''סופרמן חוזר''. בריאן סינגר, הבמאי של שני הסרטים הראשונים בסדרת X-Men, החליף טייטס ועבר ממארוול, לצד השני של המתרס, DC קומיקס. הוא ליהק לתפקיד הראשי את ברנדון ראות', שחקן עלום שם, אך כך היה גם כריסטופר ריב בזמנו, מי ייתן וינוח על גבו בשלום.

את "סופרמן" מלווים שני טריילרים. הטריילר הראשון יוצר את האפקט הרגשי והנוסטלגי המתבקש, לא רק אצל חובבי קומיקס ומדע בדיוני: מוצגות תמונות קצרות מילדותו של קנט, מלוות בקולו של מרלון ברנדו כג'ור-אל, אביו של סופרמן, המספר לילדון, שעל אף שהוא גדל כבן אדם הוא אינו אחד מהם; והכל על רקע הנעימה המפורסמת של ג'ון וויליאמס.

הטריילר השני מספק הרבה יותר אינפורמציה על עלילת הסרט, שמסתמנת כפיתוח של הסרט הראשון. החשש שעלה בלבי הרגיש הוא שסדרת הטלוויזיה "סמולוויל" השפיעה קצת על התסריטאים. אני מקווה ששנות הנעורים של קנט יהיו חלק שולי בסרט. ועדיין, לפי הטריילר, זה הולך להיות הסרט של הקיץ.

ציון טריילר: להכין שקי שינה, לרכישת כרטיסים מוקדמת.
קהל היעד: גברים שאוהבים גברים בטייטס, בני 30 שעדיין מתגוררים בבית ההורים וג'רי סיינפלד.

מזל תאומים

אם בגיבורים אול אמריקאים עסקינן, אז הגיע הזמן לדבר האמיתי. אולפני פרמאונט הגיעו למסקנה, שעבר מספיק זמן להתאבל על אסון התאומים ואפשר להתחיל לסחוט קצת מזומנים מכל הסיפור הזה, אחרת הטרור באמת ניצח. ב-9 באוגוסט יעלה הסרט "World Trade Center" בבימויו של אוליבר סטון.

הטריילר לסרט נראה כל כך צ'יזי שאפילו לבי, לב ששמור רק לסופרמן, נחמץ. יש כאן הכל: רציתם סיפור גבורה? יש. ספור אהבה? ברור. חברות אמת? בהחלט. טרגדיה? כמובן. ותוסיפו למיקס קצת רגשות פטריוטים. מה קיבלתם? את כל מה שאוליבר סטון עשה כבר ב"נולד ב-4 ביולי". לפחות זה נראה כמו מטעמים לפרק-קונטרה של סאות'פארק.

ציון טריילר: הראש אומר לא, הלב מזמין פופקורן במזנון.
קהל היעד: אנשים שמעבירים הלאה מכתבי שרשרת על תינוקות חולי לוקמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully