וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיין, קוק, אי אפשר לטעות

תומר ספירשטיין

20.6.2006 / 11:24

תומר ספירשטיין על הסטנדאפיסט דיין קוק, שלקח 3 חברים לחרוש את במות ארה"ב, והפך את המסע לתוכנית ריאליטי

בישראל, סטנדאפיסט זו כנראה מילה גסה המבזה את העוסק בעבודה כזו. למען האמת, קשה לקרוא לזה "עבודה": בארץ אין במקצוע הזה יותר מדי כסף, ולכן כל סטנדאפיסט שמצליח, מקבל מהר מאוד (לרוב גם מהר מדי – ראו ערך אדיר מילר) תוכנית משלו. בארה"ב, לעומת זאת, לוקחים את העבודה של להצחיק די ברצינות (כן, זו קלישאה, אבל לא יכולתי להתאפק). שם, תוכנית אישית אינה עניין של מה בכך, ורק קומיקאים בעלי ותק ושם מצליחים להשתחל למעגל המצומצם.

לדיין קוק, אחד הסטנדאפיסטים המפורסמים והמוטרפים ביותר ארה"ב כיום, לקח 15 שנים טובות עד שקיבל תוכנית משלו, וגם זו לא ממש תוכנית אירוח. קוק, שהיה אורח כמעט קבוע בתוכנית האירוח של ג'ימי קימל (המנחה השמנמן של "גברים עם כבוד" בלווין), נכנס השנה לרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של המגאזין "טיים", והוציא את אלבום הקומדיה המצליח ביותר זה 25 שנה (כן, בארה"ב עושים דיסקים של קומדיה). בשנה שעברה הוא נבחר ל'קומיקאי השנה' של ה"רולינג סטון". הוא אמנם לא הבן-אדם הכי מצחיק שיש, אבל ההומור הפשוט שלו, יחד עם המראה שלו, הפכו אותו למצחיקן הפופולארי ביותר, וזה כבר שווה תוכנית.

קוק הבין את הפוטנציאל הטמון בסטנדאפ. הוא לקח איתו 3 קומיקאים נוספים (ג'יי דייויס, רוברט קלי וגארי גולמן), עלה על אוטובוס וחרש במשך חודש את ארה"ב - מקליפורניה ועד בוסטון. בנוסף, הוא צירף מצלמות שיתעדו כל רגע, כל הופעה וכל ריב בין הארבעה, וסיים את החודש עם משהו כמו 500 שעות של חומר גלם. את הכל הוא העביר לחבר'ה של HBO, שעשו מזה סדרה דוקומנטארית בת 9 פרקים. הסדרה, "טורגזמה" ("Dane Cook's Tourgasm"), מראה איך זה להיות סטנדאפיסט גם מאחורי הקלעים, לא רק בהופעות.

דיין אמת

קוק החל את דרכו הטלוויזיונית בתוכנית של דיוויד לטרמן. מאוחר יותר תרם חלקים מהופעותיו ל"קצרים בחיתולים" (אצלנו בלווין), והחל לחרוש את במות אמריקה. במקביל הוציא את דיסק הבכורה שלו, "Harmful If Swallowed", אך תדמיתו הוולגרית והמראה הערס-משהו שלו (קוק היה עולה להופיע בגופיה שחורה וגורמט, ובסוף ההופעה היה נשאר בתחתוניו) גרמו לו להראות יותר בתור המופרע של הכיתה, ופחות בתור הדבר הבא.

עם השנים מיתן את תדמיתו ושיפר את הופעותיו, עד שהפך לכוכב הגדול של הקומדיה האמריקאית. לא סתם הזמינו אותו להשתתף בגריל שעשו לדניס לירי, אולי האבא של הקומיקאים המופרעים עם הפה המלוכלך.

עם השדרוג האסתטי החל קוק לטפס במעלה סולם הקומיקאים, כשהופיע אצל קימל והיה המופע המרכזי בתוכנית הספיישל של "אינסומניאק" של דייב אטל (אצלנו בהוט). בדרך הוציא את הדיסק השני שלו, "Retaliation". הדיסק הגיע למקום 4 בבילבורד האמריקאי והביא את קוק למעמדו הנוכחי. קוק אף השתתף בסרט "Waiting" ("למלצר"), שעסק באחורי הקלעים של המטבחים במסעדות, וגם כיכב לצד ג'סיקה סימפסון בסרט החדש "העובד המצטיין של החודש" ("Employee of the month").

סטנדאפ אנד סמל דה מורנינג

התוכנית הראשונה בסדרה, שקוק גם ביים והפיק, נותנת לצופה מבט נדיר לעולמם של סטנדאפיסטים: היא מציגה את 4 הקומיקאים בתחילת סיבוב ההופעות, והמתיחות ביניהם מורגשת כבר מההתחלה. התוכנית בנויה במנות קצובות – דיבורים, עדות למצלמה, הופעות ומה שקורה בין לבין, מה שאומר שאין רגע משעמם. הבחירה בערוץ HBO היא קריטית: בתקופה שבה "המדיום הוא המסר" – אם המסר כולל שימוש רב במילה "פאק", אז HBO היא אולי המדיום היחיד בו לא תראו אפקטים של צנזורה.

אז אם אין לכם יותר מדי מה לראות בקיץ, תוכלו להתענג על איך זה לחיות את החלום האמריקאי: על אוטובוס, ברחבי ארה"ב, בהופעות, ובסוף לקבל על כל זה כסף. ואחר כך לשדר את זה ולעשות עוד יותר כסף. מצחיק בטוח שיהיה.

טורגזמה של דיין קוק, ימי ראשון ב-HBO. אתם כבר יודעים איך להשיג את זה לפני "יס דוקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully