וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן לקולנוע תשקיע בסרטי ילדים

מור שני

20.6.2006 / 14:02

הקרן תשקיע 500 אלף דולר בשנה בעידוד יצירת סרטים לקהל הילדים והנוער. תוצר ראשון: "ילדים קטנים" של איתי לב

הקרן לעידוד קולנוע ישראלי תשקיע 500 אלף דולר בשנה בתמיכה בהפקת סרטי מקור ישראלים לילדים, כך נודע לוואלה! תרבות.

ההחלטה העקרונית בעניין התקבלה אצל מנהלי הקרן כבר לפני שנתיים, אולם באוגוסט השנה ייראו הפירות הראשונים המדניות החדשה. סרטו של איתי לב "גיבורים קטנים" ייצא לאקרנים בהפקתן של עינת דבש ואילת אימברמן, על פי תסריט של ערן י.ב. הוא יוקרן במסגרת פסטיבל ירושלים ולאחר מכן יצא להקרנות מסחריות בתפוצה ארצית על ידי חברת יונייטד קינג.

בסרט, המספר את סיפורם של ארבעה ילדים היוצאים למסע הרפתקאות בנגב, משחקים בין השאר לוסי דובינצ'יק, ציון ברוך, אביגיל אריאלי, מיקי קם, דנה איבגי ועמוס תמם.

"אין לנו אג'נדה"

דוד ליפקינד, מנהל ההפקות והכספים של הקרן מסר לוואלה! תרבות כי שאיפת הקרן היא לתמוך בהפקת סרט ילדים אחד בשנה בעלות של כ-500 אלף דולר. עם זאת, הוא טוען כי הבעיתיות טמונה דווקא באיכות התסריטים שמוגשים לבקשת תמיכה.

לפי ליפקינד התסריטים נקראים על ידי ועדת יועצים של הקרן המתחלפת מדי שנה או חצי שנה והיא האחראית על בחירת הסרטים שיזכו לתמיכה. "אין לנו אג'נדה מסויימת" עונה ליפקינד לשאלה אם התמיכות מועברות על פי הנחיית מדיניות המכוונת להפקת סרטים מסוג מסויים, ומוסיף: "המטרה היחידה שלנו היא שיהיו סרטים טובים לילדים ולנוער".

את התסריט של "גיבורים קטנים" בחרה ועדה בה ישבו דליק ווליניץ, יעל גרף ואבי שמש. בצוות היועצים השני ישבו מוטי אבירם, אסי ווינשטיין ודגנית אטיאס, שבחרו את תסריט הסרט "איליי ובן" שיבויים על ידי עודד רסקין. הוא יהיה הסרט הבא שיזכה לתמיכת הקרן.

כיום יושבים בועדת היועצים חנן פלד, בן בר שביט ויפה אורנשטיין.

לפי ליפקינד תקציב הקרן הכולל בשנת 2005 עמד על סכום של 22 מיליון שקלים. תקציב 2006 טרם נקבע אך צפוי לעמוד על סכום דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully