וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליפ-סינק של רוג'ר ווטרס

צחי בירן ומור שני

21.6.2006 / 17:35

פורומי מעריצים בחו"ל ובארץ טוענים כי סולן פינק פלויד נעזר בשירה מוקלטת בכמה מהשירים. יש לינקים, קטעי וידאו וגם משהו קטן על ערבים

מופעו של רוג'ר ווטרס בנוה שלום מחר (חמישי) הוא ללא ספק, אחת מגולות הכותרת התרבותיות של השנים האחרונות. יותר מ-50 אלף איש כבר שילמו (רובם את הסכום של 370 ש"ח) כדי לשוח בשדות החומוס ולצפות בביצוע היסטורי של מיטב להיטי פינק פלויד והאלבום הקלאסי "הצד האפל של הירח", בשלמותו. אך בזמן האחרון, כמעט הס מלהזכיר, מתרוצצות שמועות עיקשות על שימוש בפלייבק - בין חלקי למלא - בכמה מהשירים.

לכאורה, לא ביג דיל - ישנם אמנים רבים שמשתמשים בפלייבק (חלקי) כדי להימנע מפאשלות אפשריות בהפקות ענק (לדוגמה, מדונה), אבל כמה מעריצים נלהבים ברחבי אירופה, שכבר צפו בהופעה, התבאסו. בפורומים של מעריצי פינק פלויד רחשו הפוסטים שטענו כי בשניים-שלושה שירים עושה ווטרס ליפ-סינק (פלייבק, להדיוטים) לצלילי שורה מוקלטת.

באתר הרוק הישראלי "מתקדם" מצביעים על כך שבהופעה הנוכחית ווטרס מבצע את השיר "Have a Cigar" בפלייבק, ונעזר רבות בשלוש זמות ליווי. בקטע וידאו מהופעתו האחרונה בליסבון המופיע באתר "יו טיוב" אפשר לראות בבירור את השימוש בפלייבק חלקי בשיר "Sheep" מהאלבום (ראו קישור). גם צפייה בשיר "Fletcher Memorial Home" מראה די בבירור שווטרס כנראה מתקשה עם הגבוהים ונעזר בהקלטת שירה.

חלק מהמעריצים טוענים כי הכל קשקוש ושה"הוכחות" מבוססות על קטעים מההופעה ששודרו בטלוויזיה ולכן יכול להיות שחוסר התיאום בין השירה להקלטה נובע מסיבות טכניות בלבד. אחרים, כאמור, מציינים ביובש שיש קצת פלייבקים בהופעה אבל זה סביר בהתחשב בכך שהבן אדם בן ה-63 נותן הופעה של כ-3 שעות פעם או פעמיים בשבוע. רק מעריץ אחד מיהר להודיע שהוא מוכר את הכרטיס שלו להופעה מתוכננת כי הוא "לא מוכן לשלם כל כך הרבה כסף על הופעה עם פלייבק".

מיחסי הציבור של המופע מסרו לוואלה! תרבות כי "לא ידוע לנו על פלייבק במופע של ווטרס". בקשה לברר את הסוגיה נענתה בשלילה.

ווטרס טוב לערבים

ובנושא אחר לגמרי: להופעתו של ווטרס נמכרו כרטיסים במחיר מוזל לתושבי מזרח ירושלים הערבים. מזכיר יישוב נווה שלום, שבתחומו תתקיים ההופעה, מסר לוואלה! תרבות הבוקר כי קיבל כרטיסים במחיר מוזל של 320 שקלים, אותם מכר במזרח ירושלים. הוא מסר כי עד כה נמכרו כ-50 כרטיסים במחיר זה, ואפילו שני כרטיסים במחיר 700 שקל במתחם הוי.איי.פי.

כמו כן, הפקת המופע הדפיסה פוסטרים של המופע וכרטיסי כניסה בשפה הערבית.

נווה שלום הוא יישוב שחרת על דגלו את ערך דו-הקיום, ומתגוררות בו כחמישים משפחות של יהודים וערבים החיים זה לצד זה. כמו כן, מנוהל במקום בית ספר לדו קיום המעביר סדנאות לבני נוער ברחבי הארץ ומפגיש תלמידים יהודים עם תלמידים ערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully