וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוקן של אביב גפן יוצג בהרצליה. בערך

מור שני

22.6.2006 / 11:09

האמן רן ברלב טוען שהוא צייר דיוקן של אביב גפן. אנחנו לא מצאנו את דמותו של הרוקר ביצירה, אבל היי, אנחנו סתם אספסוף

גם אמנים אוהבים רייטינג: אחרי פסל של בריטני ספירס יולדת על ארבע, ופסל של קייט מוס עושה יוגה בתנוחה מביכה, הגיע גם תורנו ברצף האמנים המתעדים כוכבי פופ. רן ברלב, צייר ישראלי וחבר קרוב של אביב גפן ייפתח תערוכה בה יציג ציור דיוקן של גפן בטכניקת שמן על בד בגובה 170 ס"מ.

אולם, בניגוד לפסלים הריאליסטיים של ספירס ומוס, שהצליחו לגייס את תשומת הלב התקשורתית העולמית בשל הדימיון הגדול בין הסלבס לפסלים, ברלב מספק קצת פחות עסיס.

גם אם תחפשו את דמותו של גפן בחריצות רבה ביצירה שאמורה להיות פורטרט שלו עצמו, לא תצליחו למצוא. כן, אנחנו יודעים - אבסטרטקט, מודרניזם, באמנות כמו באמנות.

ברלב הסביר לוואלה! תרבות: "הציור פיגורטיבי לחלוטין. הוא צוייר מתוך צילום. פשוט השארתי את האפיון של אביב, אבל ניסיתי למצוא דרך אחרת לצייר את האובייקט בדרך שעדיין תהיה רלוונטית בשנת 2006".

אמנות היח"צנות

ברלב, בוגר בצלאל מחזור 2000, מציג בתערוכה עוד שמונה דיוקנאות של חבריו הטובים ביותר. גם את פניהם הוא אינו מתאר באופן ברור.

בנוגע לבחירה בגפן כאובייקט לציור אומר ברלב: "פשוט בחרתי לצייר את כל החברים שלי. זה מקרי לחלוטין שהוא נמצא בתערוכה, הוא שם רק בגלל שהוא חבר שלי ולא בשל היותו מפורסם". ברלב מגיב לטענות הציניות המציעות בחירה של אובייקט מפורסם כפלטפורמה לחשיפה ולא כבחירה אמנותית: "זה לא נעשה במטרה לזכות בפרסום. ברור לי שעולם הרייטינג מתעניין בזה, אבל אותי זה לא מעניין כאמן".

ובכל זאת, אירוע פתיחת התערוכה יציע את גפן מתקלט, וגם מוזמנים אחרים המסמלים את תרבות הפופ של ימינו, שיגיעו בשל נוכחות הסלב הארטיסטי, בינם נינט טייב ועברי לידר.

התערוכה תפתח בסוף השבוע הבא בגלריית "ארט זה פה" בהרצליה פיתוח. היא תקרא "כל זה של ברלב? אוווו". למה? כי באמנות כמו באמנות, ובפופ כמו בפופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully