וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמה ילין יפתח בי"ס למשחק

מור שני

25.6.2006 / 14:11

ביה"ס התיכון לאמנויות החליט להיכנס גם לשוק בתי הספר הגבוהים, ולטבול בביצה הרוחשת של בית צבי, ניסן נתיב ואחרים

בית הספר התיכון לאמנויות תלמה ילין בגבעתיים ייפתח בחודש אוקטובר הקרוב גם בית ספר גבוה למשחק.

הוא ייכנס לשוק רווי התרחשויות בו שולטים בתי הספר הגדולים למשחק המיועדים למבוגרים, בינם השמות המוכרים בית צבי, ניסן נתיב, יורם לוינשטיין וסמינר הקיבוצים.

אולם, דומה כי המניע של הנהלת תלמה ילין לפתוח את בית הספר למשחק הוא דווקא הרצון להיבדל מהסצינה הקיימת. אברהם דנא, מורה למשחק בבית הספר ומי שינהל את בית הספר הגבוה, אמר לוואלה! תרבות כי בית הספר יקלוט תלמידים עם ניסיון קודם במשחק או באמנויות במה אחרות - בעיקר בוגרי התיכונים לאמנויות בארץ. כמו כן, אמר כי בהמשך ישתלב עם התכנית של תלמה ילין להפוך בשנים הקרובות לבית ספר בינלאומי לאמנויות.

דנא אמר: "בשאר בתי הספר למשחק לא לוקחים בחשבון את הידע הקודם של התלמיד, מכיוון שמתחילים גם עם תלמידים ללא נסיון בכלל. מתחילים ללמד תאטרון מאפס. אנחנו נלמד מהנקודה בה סיימו התלמידים במסגרת המגמה בבית הספר." והוסיף: "נחסוך הרבה זמן על לימודי הבסיס ונוכל ללמד נושאים שבתי הספר האחרים לא מגיעים אליהם, כמו למשל תאטרון ימי הביניים".

השחקן הטוטאלי

יוזמת הקמת בית הספר באה דווקא מצד התלמידים. דנא מספר כי זה למעלה משנתיים פועלת בימי שישי בבית הספר קבוצת תאטרון בהנחייתו, בה משתתפים בוגרי תלמה שהתגייסו וביקשו לשמר את כישוריהם גם בזמן שירותם הצבאי. גרעין הקבוצה הזו יהווה את בסיס המחזור הראשון של בית הספר, שעתיד לקבל בין 15-17 תלמידים במחזור.

דנא מצביע על הבדל נוסף בין בית הספר למשחק של תלמה ובין בתי הספר האחרים: "התלמידים אמרו שמאסו בעולם התאטרון הישראלי. הם רוצים להיות אנשי תאטרון עצאמיים שמייצרים לעצמם את הפרנסה ואת האמנות מבלי להיות תלויים בחסדי בתי הספר, התאטראות הרפרטוארים או קובעי הטון. בכל העולם קיים תאטרון עצמאי, שהוא קודם כל אמנותי ולא מוכתב על ידי רייטינג, וגם פה צריך להיות".

תכנית הלימודים של בית הספר תכוון לפיתוח שחקן טוטאלי, שהוא גם איש תאטרון. כלומר - שחקנים שגם יודעים לשיר ולרקוד, אך גם יוכלו לביים ולכתוב תאטרון, כדי שבאמת יהיו עצמאיים לאחר סיום לימודיהם.

בבית הספר עתידים ללמד כשבעה מורים, בינם דנא ושני מורים מ"אופרת פקין" ללימודי אמנויות לחימה. כמו כן ילמדו מורים לדיקציה, פיתוח קול, תנועה וקונטקט אימפרוביזציה, פנטומימה ושאר תחומים.

שכר הלימוד השנתי יעמוד על סכום של 13 אלף שקלים. משך הלימודים יהיה שלוש שנים, כאשר השנה השלישית היא שנה ייצוגית של פרקטיקה, במסגרתה יופיעו התלמידים בארץ ובעולם. הלימודים יתקיימו רק שלוש פעמים בשבוע במשך שמונה שעות ביום, כדי לאפשר לתלמידים לעבוד לפרנסתם.

דנא מוסר כי תקציב בית הספר יסתמך על מימון עצמי משכר הלימוד, אך יוכל לקבל גם תמיכות חיצוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully