וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 הרכבים בפסטיבל הג'אז באילת

מור שני

27.6.2006 / 23:58

פסטיבל הג'אז בנמל חוגג את שנתו ה-20, במתכונת הרגילה של הרכבים בינלאומיים לצד הרכבים ישראלים. גידי גוב יעלה את "ריקוד ירח"

פסטיבל הג'אז הבינלאומי בנמל אילת יחגוג השנה 20 שנה להיווסדו, ויציע 20 מופעים שונים של הרכבים מהארץ ומחו"ל לצד מסורת הג'אם סשנס בבריכת מלון ריביירה בעיר.

בין המופעים הישראלים השנה ניתן למצוא את גידי גוב במופע "ריקוד ירח", מופע הצדעה לסטיבי וונדר, הרכב מקורות יודעי דבר, קומון בונד, שישיית רע בר נס, הפרויקט של דניאל זמיר, הטרומבוניה של יאיר סלוצקי, רביעיית אבירם גוטפריד, רביעיית ארז בר נוי ובופ סיטי.

ברשימת האמנים מחו"ל ניתן למצוא את מורי קנטה, תזמורת וינה ארט אורקסטרה, פרזרווישיין הול, גונזלו רובלקבה, סוטוקאזי ארוסי, שלישיית רוזנברג, שלישיית בירלי לגרן, שרה לזרוס, מינגוס דיינסטי ושישיית ג'ון פדצ'וק.

תקציב הפסטיבל השנה עומד על כ-4.6 מיליון שקלים, מתוכם 700 אלף שקל ממומנים על ידי עיריית אילת. שאר התקציב מגיע מנותני החסויות, ממשרד התיירות, משרד התרבות והכנסות עצמיות.

מחירי הכרטיסים ינועו בין 130 שקל לכרטיס בודד להופעת של ישראלי עד 180 שקלים לכרטיס בודד להופעה של אמן מחו"ל. תושבי אילת ישלמו 75 שקלים לכרטיס של הופעה ישראלית, ו-120 שקלים למופע מחו"ל. כמו כן, ניתן יהיה לרכוש חבילות כרטיסים במחירים מוזלים.

כמו כן יתקיימו השנה, כבכל שנה, כיתות אמן. יעבירו אותן מתיאס רואג, המנצח והמעבד המוזיקלי של התזמורת וינה ארט אורקסטרה, הטרומבוניסט ג'ון פדצ'וק והזמרת שרה לזרוס.

את הג'אם סשנס תפתח בכל ערב להקת "כוכבים" מתיכון תלמה ילין בגבעתיים.

על ההרכבים מחו"ל

תזמורת הפרזרוויישן הול מהרובע הצרפתי של ניו-אורלינס, מולדת הג'אז, מגיעה ממועדון הנושא את אותו שם המוכר בכל רחבי העולם כ"מכה" של הג'אז המסורתי של תחילת המאה הקודמת. התזמורת מופיע במועדון ונחשבת לתזמורת המפורסמת ביותר בסגנון הדיקסילנד המסורתי.

סוטוקאזי ארוסי היא אחת מהקולות המובילים של דרום אפריקה, זמרת, שחקנית ורקדנית בעלת נוכחות בימתית חזקה במיוחד שכיכבה ברבות מהפקות היוקרה של מדינה זו ושיתפה פעולה עם יו מסקלה ועם מרים מקבה.

וינה ארט אורקסטרה היא התזמורת (19 נגנים) הותיקה ביותר במערב אירופה. היא נוסדה ב- 1977 ע"י מטיאס רואג, והופיעה בלמעלה מ- 50 מדינות בכל יבשות העולם. זכתה במשך מספר שנים במשאל ירחון הג'אז Down Beat במקום הראשון בקטגורית התזמורות הגדולות. מאחוריה למעלה מ- 35 תקליטים ונגניה כולם סולנים בעלי יכולות אישיות וסולניות גבוהות.

שלישיית רוזנברג מורכבת משתי הגיטרות ובאס של שלושה נגנים צוענים, המנגנים בהשראת המסורת המוסיקאלית של הגיטריסט האגדי דז'נגו ריינהארט, ויוצרים סגנון ג'אז סווינגי. הם מופיעים בכל רחבי העולם במשך כ- 20 שנה, וארחו את גדולי נגני הג'אז, ביניהם סטפן גרפלי, שירלי בייסי, להקת מנהטן טרנספר ואפילו את לוצ'יאנו פאברוטי.

בירלי לגרן הוא אחד מענקי הגיטרה בעולם הג'אז של השנים האחרונות. יליד צרפת ובן למשפחת מוסיקאים צוענית,הקליט מאז שנות ה-80 מעל 30 אלבומים, חלקם עם גדולי נגני הג'אז וביניהם גיל אוונס וג'קו פסטוריוס.

על ההרכבים מהארץ

קומון בונד היא מיזוג בין מגוון רחב של סגנונות מוסיקאליים והשפעות תרבותיות – ג'אז, בלוז ורוק המשולבים במקצבים ומצלולים אתניים מהבלקן, המזרח התיכון ואפריקה. הלהקה הופיעה בפסטיבלים שונים בחו"ל, ביניהם בפראג, ליטה, אסטוניה ופינלנד. תשעת חבריה מנגנים על כלי נגינה רבים, ביניהם סקסופונים, אבוב, חליל, זורנה, דודוק, דידג'רידו וכלי הקשה שונים, והזמרת הצעירה מרינה מקסימיליאן-בלומין מוסיפה להם צבע בקולה היוצא דופן.

הסקסופוניסט ארז בר-נוי המוכר היטב לחובבי הג'אז הישראליים הקים רביעייה בה הוא מנסה למצוא מכנה משותף בין היותו ישראלי לבין מסורת הג'אז האמריקני האהובה עליו. כל הקטעים הם פרי עטו, וניתן לשמוע בהם השפעות של מיזוג התרבויות.

כמו כן יופיע גידי גוב מלווה בארבעה נגנים בתרגומים של שירים אמריקאנים לצד הרפרטואר הישראלי שלו, ויעלה מופע הצדעה מיוחד לסטיבי וונדר על ידי תשעה שמונה מוזיקאים ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully