וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לעכברים בלבד: ההופעה של לייק א מאוס היא רגע שאסור לכם להחמיץ

איל רוב

28.6.2006 / 14:05

לאיק-א-מאוס הג'מייקני, שמגיע מחר לבארבי ת"א, יש סטייל, חוכמה, קסם והומור. איל רוב לא יפספס

האגדה מספרת, ויש הרבה כאלו, כשזה מגיע לאיק א מאוס, שאת שמו הוא קיבל מסוס הימורים עליו נהג להמר בקביעות, וזאת למרות שמעולם לא זכה באף מרוץ.

לאורך הקריירה הארוכה, המתעתעת, המצחיקה והעצובה שלו, אפשר להבין מדוע ריפטון הילטון התחבר דווקא לשם של הסוס, שכה הרבה להכזיב, וכמו בסיפורים האלו מהסרטים ניצח בדיוק ביום, שהילטון לא שם עליו את הדולרים הג'מייקנים שלו. בעולם הרגאיי של לפני ההתפוצצות האוניברסלית הגדולה, מהמחצית השנייה של שנות התשעים, איק א מאוס הוא בדיוק אותו סוס מירוצים, כזה שיודע לעבוד על כולם בחיוך, עד כי קשה לכעוס עליו כשהוא מצליח בדיוק כשאף אחד לא ראה את זה בא.

מאוס מחזיק בקריירה של מחאה פוליטית, מהחריפות ביותר שנשמעו ברגאיי, כזו שאמנם יוצאת מגטאות חסרי הרחמים של קינגסטון, אבל כתובה, ובמיוחד מבוצעת, בתחכום פשטני, שהופך אותה לאוניברסלית מספיק עבור שחורים מדוכאים בכל העולם, שיוכלו להתנחם בה ואפילו לחייך תוך כדי.כי איק א מאוס, מעבר להיותו בחור חכם ומודע לחיים, הוא איש מצחיק. לאללה. והשימוש הנכון בהומור הופך אותו לחכם עוד יותר.

מאוס יכל לצטט את ג'ון בראון - אדם לבן, שהיה אחד מבכירי ההתנגדות הפעילה נגד עבדים ומצא את חבל התלייה בשל פעילות מחאה אלימות שארגן; לקרוא לשיר מחאה כנגד הרג אנשים מגזע מסוים בשם "היטלר" ובכלל לדבר על נושאים קשים מכאיבים ושנויים במחלוקת, שעלולים להקפיץ את הכרבולת המדובללת של סוקניק לשמיים, וכל זאת מבלי להישמע טרחן לשנייה. ההפך, הוא מבדר תוך כדי. ובזה טמון סוד הסטייל של העכבר המשוגע והמאוד מסטול הזה.

במקום להטיח את התובנות שלו סטרייט אפ לפנים, הוא מצפין את המסר במשפטים, שעלולים להישמע ולהתפרש כקשקוש (בידי בידי בונג בונג בידי בידי בונג בום בו בו בוי), אך למעשה מתפקדים רק כאמצעי שלא ניתן להתנגד לו, על מנת לפתות את האנשים להקשיב למה שיש לעכבר הזה להגיד. גם תודה לג'ה, יש לו הרבה.

החל ממאבקו של האדם השחור לשחרור בכל העולם, שואת היהודים, ניצול החיות ע"י האדם התאוותן, שירים פרו מריחואנה, וכאלו שמציעים דרכים מגוונות להתפרנס מהצמח החביב על המלך שלמה ("Gunja smuglin," להיטו הגדול ביותר)' שירי הלל וקלס לרובים וכמובן כמה שיותר שירי כיף (הקאבר שלו לקלאסיקה של זפלין "Dyer Maker"), במיוחד מהסוג, שעושים עם בחורות, שאוהבות בחורים רעים. והכל, מעשה שטן, בחיוך, בהומור ובעגה שטרם נשמעה לפניו, לאיק א מאוס יש את סטייל משלו. את הקסם והגיחוך של משחקי לשון הפטוואה שלו, כמו גם את הריקוד המיוחד הוא הולך להביא לבארבי ביום חמישי הזה.

מתיסיהו שמתיסיהו, גיל רסטה העמיד לאיק א מאוס הרכב נגנים מקומי שילווה אותו בלייב, במה שעלולה להיות הופעת הרגאיי של הקיץ. לפחות עד שזיגי יגיע. אל תרשו לעצמכם לפספס את הסוס הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully