וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל הרפז עושה קאמבק

מור שני

28.6.2006 / 14:36

אחת מחמש הצלעות של "היי פייב" המנוחה החזיר את הרוח למפרשים, וכתב את הפסקול לסרט "ריקוד מסוכן" של מנחם גולן

מייקל הרפז, אחד מחמשת חברי להקת הבנים הציונית הראשונה, היי-פייב, שהתפרקה לפני כשש שנים, חוזר לעשות מוזיקה. והפעם - לבד. הרפז כתב את הפסקול לסרטו החדש של מנחחם גולן, "ריקוד מסוכן", שרוכב על גל הפופולאריות הפתאומית של חותלות ושאר ענייני פלייה-רלווה, וייצא לאקרנים בחודש אוגוסט הקרוב.

בסרט מכבבים שלושה פליטי ריאליטי-מחול, שהחליטו לטופף כל הדרך למסך הקולנוע - אליענה בקייר, מיכל אמדורסקי ועומר ברנע, לצד הדוגמן-שחקן ליאור ליבה.

הרפז הוציא בשבוע שעבר את הסינגל "On and On" - הראשון מתוך הפסקול של הסרט- שייצא עם בכורת הסרט גם על גבי דיסק לחנויות התקליטים. הרפז אמר לוואלה! תרבות: "הסינגל מבוסס על הסימפוניה ה-40 של מוצרט, ומתאים לפריים הראשון של הסרט בו זוהר ליבה מתעורר ורואה פוסטר של הסרט 'סטרדיי נייט פיבר'. בסרט האמריקאי שיר הנושא מבוסס על הסימפוניה החמישית של בטהובן. זה מעין הומאז'. חוץ מזה השנה מוצרט חוגג 250 אז עשינו לכבודו".

על פסקול הוא מעיד כי ההפקה המוזיקלית היא בניחוח אמריקאי לחלוטין, ושניתן למצוא בו סגנונות שונים, החל מהיפ הופ ועד צ'ה צ'ה. "המוזיקה נעשתה לפי הזמנה ולפי צרכי הסרט" אומר הרפז, ומוסיף: "שמתי בה את הנשמה, אבל היא לא מייצגת את האמנות האישית שלי".

הוא יודע גם לשיר ?!

כמעט את כל השירים באלבום, המכיל 10 רצועות, כתב, הלחין ומבצע הרפז בעצמו, שמתגלה אצלנו לראשונה כמוזיקאי אמיתי, ולא רק כחבר להקת בנים ששר מה שאומרים לו ואיך שאומרים לו. בעצם, הוא מוזיקאי אמיתי כבר הרבה זמן, פשוט לא ידענו. בשש השנים האחרונות הוא חי בארצות, לשם חזר אחרי פירוק היי פייב. בניו יורק הוא עובד עם קבוצת כותבים ומפיקים שיוצרים עבור אמנים כמו ג'נט ג'קסון, ליונל ריצ'י וג'ניפר לופז.

"מי שלא מכיר אותי כמוזיקאי מגיב בפליאה, מן כזה: לא ידענו שאתה גם יודע לשיר באמת" מספר הרפז על תגובות הישראלים שזוכרים אותו מהיי פייב. הוא מוסיף: "אף אחד פה יודע שאני יודע באמת לכתוב מוזיקה ולנגן, אבל בעזרת השם בקרוב כולם ידעו".

"היו כמה אנשים שהרימו גבה על כך שאני שר באנגלית, שזה ממש מצחיק. אני אמריקאי. הם היו צריכים להרים גבה על שהצלחתי לשיר בעברית בכלל. אבל אני מאמין שהאוזן הישראלית יודעת לשמוע מה כנה ואמיתי ומה לא".

בימים אלו נמצא הרפז במשא ומתן עם מספר חברות תקליטים בארצות הברית ובאירופה על הוצאת אלבום שלם שלו שהוא כולו באנגלית. גם בארץ, הוא מספר, התחילו להתעניין זו שוב. אם יישאר או יחזור לארצות הברית טרם החליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully