וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעשה לנו עוול"

מור שני

4.7.2006 / 10:32

בראיון לוואלה! מדברים Useless ID על הראיון בידיעות אחרונות שהביא להשעיית התכנית, ורוצים שנדע מי הם באמת

יונתן חרפק וגיא כרמל, שניים מארבעת חברי להקת יוסלס אי.די (Useless ID), שזכתה לכותרות בימים האחרונים עם השעיית העונה החדשה של אקזיט מהמסך עוד לפני שעלתה, נראים בדיוק כמו מה שהם טוענים שהם. מוזיקאים צעירים, חסרי ניסיון תקשורתי, עם לשון חדה מדי - אבל בלי שום כוונה רעה. רהוטים, אמינים, ובסך הכל - באמת ילדים טובים.

"לא האמנתי כשקראתי את הכתבה" אומר חרפק, 24, החבר הצעיר ביותר בלהקה, בהתייחסות לכתבת השער שהתפרסמה ב"7 לילות" של ידיעות אחרונות בסוף השבוע האחרון. כתבה שהייתה אמורה להיות כתבת השקה חגיגית וקצת חצופה והתנפחה למימדי ענק, שהביאו להחלטת חברת הוט להשעות את עליית התכנית, ואולי לבטלה.

"לא האמנתי שככה מצטיירים חברים שלי ללהקה שאני מכיר כבר עשר שנים, ולא האמנתי שאני צריך לשבת עם סבתא שלי ניצולת השואה ולהסביר לה שלא אמרתי את מה שכתוב" ממשיך חרפק בניסיון להבהיר שהוא מעולם לא אמר שכמוהו, "גם היטלר לא עבר שלב בהתפתחות לפי פרופיל שהכינו עליו".

את שרבובו של היטלר למשפט הוא מסביר על ידי סיפור שסיפר על שירותו בחיל המודיעין שעלה כתשובה לשאלת הכתב, רביב גולן, על חוסר הבגרות המופגן של חברי הלהקה ויכולתם להתמודד עם התהילה. חלקים חשובים של השיחה, שלדבריו, הושמטו מהכתבה לחלוטין.

על המשפט הזה, ועל אמירות אומללות אחרות שלכאורה צוטטו בכתבה אומר חרפק: "אלו לא דברים שאמרנו. אלו דברים שהוצאו מהקשרם, וחלקם דברים שלא נאמרו כלל. בנוסף, מופיעים שם משפטים שנאמרו בהומור שחור, עליו אנחנו עכשיו מצטערים, ודברים שנאמרו כהערות ביניים בינינו, וצוטטו. זו לא ההשתקפות של מי שאנחנו."

כרמל מצטרף לחברו ומסביר מדוע החליטו לפנות אל העיתונות בעצמם ולא באמצעות הוט, שהייתה אמורה לשדר את התכנית: "גם אם הכתבה לא הייתה גוררת את השהיית התכנית היינו מתנצלים. אנחנו לא מתכוונים לפגוע באף אחד, ויש לנו מוניטין משלנו, כלהקה, כבר הרבה שנים".

כילדים שהואשמו במשהו שהם בכלל לא מבינים, מנסים חרפק וכרמל להגן על כבודם, ולהוכיח שהם לא מה שאנחנו חושבים שהם. "אנחנו לא אנרכיסטים, למרות שכך נכתב בפירוש" הם אומרים, ומבהירים: "אנחנו יודעים שאנרכיזם היא לא שיטה שעומדת במבחן המציאות. אנחנו להקת פאנק ואנחנו מאמינים במחאה חברתית, ובשימוש בפאנק בשבילה, אבל לא באנרכיזם"

"היינו תמימים ועכשיו אנחנו מבינים שעשינו שגיאה. זה היה חוסר אחריות" אומרים השניים, ומסייגים: "אבל זה עולם שלא הכרנו, חשבנו שהכתב מבין את הלך הרוח ואת העובדה שהדברים נאמרו בצחוק".

הם טוענים כי נפלו בפח למניפולציה עיתונאית, שגרמה לשיחה להתגלגל לפינות של שיחה אישית תוך כדי ציטוט סלקטיבי.

גם סיפור ההשתנה על המצבות, הזוכה לאיזכור כבר בפסקת הפתיחה, הוא לא נכון, לטענתם. הם טוענים כי מעולם לא השתינו על מצבות, ושגם זה סיפור שצוטט בחלקו והוצא מהקשרו. הם מספרים כי בזמן שהותם באנגליה הם יצאו מפאב והיו צריכים להשתין. שיח אחד אנונימי נבחר למלא את פונקציית האסלה, ורק אחרי המעשה הם גילו כי השיח למעשה צומח בכניסה לבית קברות.

בתגובה לדברי הלהקה אמר עדי גולד, עורך מוסף 7 לילות לוואלה! תרבות: "הראיון הוקלט ונערך בצורה המקצועית ביותר. הטענות של יוסלס אי. די ככללן הינן תבוסתניות וקטנוניות".

אז מי אני, בעצם

החשיפה האחרונה לה זכו, לרוע מזלם, הורידה לחלוטין את הפוקוס מהמסרים שהם רצו להעביר, ואת מה שהם רצו לייצג, חצוף ככל שיהיה. על חלק מהדברים שנאמרו הם אינם מצטערים, ועומדים מאחוריהם גם עכשיו. דוגמה אחת היא שצף הביקורת שהטיחו במוזיקאים ישראלים אחרים. "עם אפרת גוש, למשל, אין לנו שום בעיה אישית, אבל מבחינתנו זו עובדה שהיא מזייפת. בין אמנים ישנה ביקרות ואנחנו לא מתביישים להגיד את דעתנו, כמו גם על בית הבובות".

ארבעת הפרקים הראשונים של התכנית החדשה כבר צולמו, וחברי הלהקה מרגישים כי יש צורך להפנות את תשומת הלב גם למה שכבר נעשה. "הפרקים צולמו לפני שכל זה קרה, ואנחנו עומדים מאחורי מה שעשינו שם. יש לנו ערכים, ויש לנו דברים שחשובים לנו", הם אומרים.

כרמל מספר כי באחת התכניות הם החליטו לעסוק בניצול בני נוער במקומות עבודה, ראיינו נער שנוצל על ידי מעסיקו, התקשרו למנכ"ל החברה המעסיקה, ונתנו טיפים לשמירה על זכויות העובד הצעיר. "עבדנו עם אנשים רציניים משמיים הפקות, ואנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים לקחת את התכנית. אם היא תעלה יהיו בה תכנים יותר עמוקים, דברים מעבר לנונסנס של העונה הקודמת".

שמיים הפקות, החברה המפיקה את "אקזיט", יוצאת גם היא לעזרת ארבעת הפאנקיסטים במצוקה. מהחברה נמסר לוואלה! תרבות: "אקזיט תמיד הייתה הפקה שאנחנו גאים בה, ומי שיראה את אקזיט רבולושן, ואנו מקווים שיזכו לראות אותה, יבין איזה תכנית נוער מושקעת ומקורית הפקנו. לתכנים שהופיעו בכתבה אין שום ביטוי בתכנית עצמה".

בסוף השבוע הקרוב תקבל HOT את ההחלטה הסופית לגבי שידור התכנית. בתקווה שבסופו של דבר עבודתו לא תרד לטמיון, מבטיח חרפק לפעול גם למען שינוי חברתי, ולא באופן המעוות שעולה מתוך הכתבה. חרפק מספר על התקשורת של הלהקה מול הקהל הצעיר שלה. "יש לנו בני נוער פעילים שאוהבים את הלהקה ומחלקים בשבילה פלאיירים, עוזרים בארגון של הסעות להופעות וכו'. אנחנו מקווים שנוכל לגייס אותם, ובני נוער אחרים, להוביל שינויים חברתיים אמיתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully