וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טושטושים

מור שני

6.7.2006 / 10:56

רכזת מועדונית בתל אביב טוענת כי צוות ערוץ 1 צילם ילדים בסיכון ולא דאג לטשטש את פניהם. מוטי עדן: הנושא ייבדק

אביה גרינפלד, רכזת מועדונית "מקום בלב" בשכונת שפירא בתל אביב טוענת כי צוות צילום של מהדורת מבט של ערוץ 1 צילם את ילדי המועדונית ללא האישור המתאים, והראה פניהם על המסך. גרינפלד טוענת כי הסכמתה לאפשר את הצילום ניתנה רק לאחר הבטחה מפושרת של אנשי הערוץ כי פני הקטינים יטושטשו. כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

גרינפלד מוסרת כי צוות הערוץ הגיע כדי לצלם כתבה על שני מתנדבים מיהדות התפוצות שבאו לעבדו במועדונית במסגרת פרויקט "תיקון עולם" של ארגונים יהודים שונים.

היא טוענת כי לפי סיכום מוקדם עם צוות הערוץ נקבע שהצילום יעשה מחוץ למבנה, וכי שני ילדים מהמועדונית יתראיינו ללא טשטוש פנים, לאחר שקיבלה אישור מהוריהם לכך.

כשהגיעו למקום, ביקשו אנשי הערוץ לצלם בתוך המבנה, והרגיעו כי "הערוץ הממלכתי" דואג לטשטש פני ילדים, כך טוענת גרינפלד.

במהדורת החדשות של 14 במאי, בשעה 21:00, שודרה הכתבה כשפני כל הילדים שצולמו גלויות.

הנצחת המצוקה

גרינפלד כועסת בעיקר משום שתמונות הילדים שודרו בסמוך לשיחה עם מתנדבת במועדונית אחרת שדיברה על "ילדים בסיכון, בעיות סמים ומשפחות מצוקה".

"שידור התמונות באופן כזה גורע מהדימוי העצמי שלהם ומחזק את המסכנות שלהם. הם רואים את עצמם חשופים בכתבה, ומבינים שהם מאוכלוסייה מוחלשת", אמרה גרינפלד לוואלה! ברנז'ה, והוסיפה: "הם בטח חשבו שמכיוון שמדובר במשפחות באוכלוסייה מוחלשת, לא יהיה להורים כוח להרים צעקה ואף אחד לא יעשה להם בלאגן".

גרינפלד שלחה מכתב למנהל הערוץ הראשון, מוטי עדן, בו היא דורשת התייחסות לפרשה. היא כתבה לו: "צפייה בשידור מעין זה רק מגבירה את תחושת הכישלון ומחזקת את מעמדם הנמוך של הילדים בחברה. זוהי עבירה על כללי האתיקה העיתונאית וחדירה בוטה וגסה לפרטיות. אנו מצפים שתמצה את הדין עם האחראים על המחדל".

ממשרדו של מוטי עדן נמסר כי המכתב מעולם לא הגיע לידיהם. לאחר שהוא נשלח למשרד על ידי כתב וואלה! ברנז'ה, מסרו מהערוץ: "הנושא ייבדק בימים הקרובים, ולאחר מכן תמסר תשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully