וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוגנהיים יקים שלוחה באבו-דאבי

9.7.2006 / 10:27

המוזיאון, הקרוי על שם משפחה אמריקאית-יהודית, יגיע גם למפרץ הפרסי. עלות הקמת הבניין: 200 מיליון דולר

מוזיאון ה[[גוגנהיים]] הודיע אמש על תוכניותיו להקים ב[[אבו דאבי]] מוזיאון לאמנות, בעיצובו של [[פרנק גרי]]. למוזיאון הדגל בניו יורק יש שלוחות בלאס וגאס, ברלין, ונציה, בילבאו – אבל המיזם במפרץ הפרסי עתיד להיות ההרפתקה הגדולה ביותר עד כה.

בסוכנויות הידיעות פורסם כי המוזיאון ימוקם על לשון-יבשה מלאכותית, שתגלוש לתוך המפרץ, באזור שעדיין אינו מיושב, ליד אבו-דאבי. הבניין, שיעלה יותר מ-200 מיליון דולר, יוקם תוך 5 שנים, ויכסה 97 דונם. "זו יוזמה אמביציוזית, בקנה מידה מדהים, ויש להם את המשאבים לעשות זאת", אמר מנהל הקרן תומס קרנס, לאחר שחתם על העסקה עם הממשלה והמשפחה המלכותית באבו-דאבי. "יהיה לכך השפעה אדירה על הדרך בה נתפסת יצירתיות בחלק הזה של העולם". אבו דאבי היא אחת מ-7 המדינות באיחוד האמירויות.

גארי עיצב כבר את מוזיאון גוגנהיים שבבילבאו, הנחשב לאחת מעבודותיו המשובחות ביותר, ולאחד הבניינים המודרניים הגדולים. גארי אמר כי למדבר הערבי יש "הרגשה שונה" מאשר למדבר הקרוב לקליפורניה, היכן שהוא גר, והוא ייאלץ "להמציא ארכיטקטורה שונה שתתאים למקום".

הפרוייקט יביא עימו כמה דילמות תרבותיות למפרץ הפרסי; הגוגנהיים הוא מוזיאון שנקרא על שמה של משפחה יהודיה-אמריקאית ידועה, ועוצב על ידי ארכיטקט יהודי – והוא מגיע אל בירת האזור הערבי, המסרב לקיים קשרים דיפלומטיים עם ישראל. אבל אבו-דאבי, כמו שכנתה העשירה דובאי, היא מקום ליברלי יחסית, מלאה בבתי-פאר, מגדלי משרדים ואתרי נופש, ולישראלים ויהודים רבים יש קשרי עסקים ובתים במקום.

עם זאת, הבעיה המרכזית של המוזיאון-לעתיד, היא האם תותר הצגתן של תמונות ובהן דמויות מעורטלות. קרנס אמר כי עוד לא נערכו דיונים בנושא. "זהו נושא מינורי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully