וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני "בילעין ח?ב??יב??ת?י" יישארו בפלסטין

וואלה! תרבות

11.7.2006 / 9:57

משתתפי הסרט הדוקומנטרי שיוקרן בפסטיבל ירושלים, לא קיבלו אישור להיכנס לישראל על מנת להשתתף בהקרנה החגיגית

שחקני הסרט התיעודי "בילעין חביבתי" של הבמאי שי כרמלי פולק ושל המפיקה קלאודיה לוין, המועמד השנה לפרס וולג'ין, לא יורשו להיכנס לישראל על מנת להשתתף בהקרנה החגיגית של הסרט במסגרת הפסטיבל.

ההפקה פנתה באמצעות עו"ד גבי לסקי לקבלת אישור כניסה עבור 12 ממשתפי הסרט (רובם מבילעין) ובהמשך העבירה בקשה עבור 22 משתתפים נוספים, לשם השתתפות בהקרנה החגיגית שתיערך ב-12 ביולי. אתמול ( ב') הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי הבקשה סורבה.

"בילעין חביבתי" מתמקד בסיפורם של שניים מתושבי הכפר הפלסטיני בילעין העומד להפסיד מאדמותיו בגלל בנייתה של גדר ההפרדה. האחד חבר בוועדה העממית של הכפר נגד הגדר, והשני חקלאי ואב לעשרה העתיד לאבד אדמותיו.

הסרט מביא למסך את הקשר שנוצר בין קבוצת הפעילים הישראלים לבין אנשי הכפר על רקע המאבק נגד הגדר.

שי כרמלי פולק, במאי הסרט, אמר לוואלה! תרבות: "אני מצטער שהמדינה לא מאפשרת לשותפות שנוצרה להתקיים, ובמקום – דוגלים בהפרדה". מהפקת פסטיבל ירושלים נמסר כי הם מצטרפים לתחושת יוצרי הסרט.

כרמלי פולק מוסיף כי אחד ממשתתפי הסרט, תושב בילעין, מתכוון לארגן כאות מחאה הקרנה במקביל של הסרט על הגדר בכפר.

לדבריה של עו"ד לסקי נאמר לה כי אין מדובר בסירוב מטעמים של מניעים ביטחוניים ומוסיפה "מכאן המסקנה היחידה היא כי למדינה אין עניין לאפשר פעילות משותפת של ישראליים ופלסטינים גם כאשר אין חשש לפגיעה בטחונית".

מדובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "קיבלנו רשימה של 12 איש בלבד, מתוכם שבעה נפסלו מסיבה ביטחונית. למרות שניתנה תשובה שלילית הנושא עדיין נמצא תחת טיפול. מתוך רצון לאשר את כולם אנחנו עושים מאמצים בבדיקה חוזרת של העניין".

הסרט הופק בשיתוף ערוץ 8 וקרן רובנישטיין, וישודר בערוץ בחודשים הקרובים.

בהכנת הידיעה השתתף מור שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully