וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם חלוץ

תומר ספירשטיין

13.7.2006 / 12:11

"בלייד: הסדרה", הולכת בעקבות הסרט הערפדי, ומחזירה חיים לסדרות האקשן. תומר ספירשטיין רוצה מציצה

בעונה האחרונה של הסדרה הגדולה מכולן – באפי ציידת הערפדים, כמובן – ראינו כיצד הוד מעלתה מביאה להרס טוטאלי של מרכז ציר הרשע האמיתי – העיר סאנידייל – ושולחת את כל הערפדים בעולם (פרט לאנג'ל החציך) לאלפי עזאזלים. מאז, פרשה הקוטלת, עברה לשחק בסרטים רציניים בהוליווד (כמו "סקובי-דו"), ואילו אנחנו נותרנו בטוחים בלילות. או לפחות כך חשבנו. הערפדים החליטו לשוב למסכי הטלוויזיה שלנו, אולם בעוד שבאפי עסוקה בקריירה הוליוודית שממאנת להמריא, קם לו המציל התורן של העולם, והאמת – הוא היה כאן לפניה.

בשנת 1998 החליטה חברת הקומיקסים מארוול לקחת הימור נועז, ולהפיק סרט המבוסס על דמות קומיקס משנות השבעים, שנה לאחר הכישלון הקולוסאלי שנקרא "באטמן ורובין", שקבר את הקומיקסים עמוק בתוך הארון הקולנועי. רבים חשבו שהקומיקס חזר לעולם החוברות המצוירות לבלי שוב, אך דווקא הסרט ההוא, ממנו איש לא ציפה ליותר מדי, החזיר אותו למרכז הבמה, ויש אומרים כי הוא זה, שלמעשה החזיר את הז'אנר לחיים, כשמאז, בכל שנה, אנו מופגזים בסרטי קומיקס חדשים.

הדמות שנבחרה לסרט ההוא הייתה "בלייד", חצי ערפד-חצי אדם,(Daywalker) בגילומו של ווסלי סנייפס. הסרט זכה להצלחה מסחררת ולשני המשכונים - כולם נכתבו בידי בחור בשם דיוויד גוייר, שאף ביים את הסרט השלישי, כתב את התסריט ל"באטמן מתחיל", וקיבל את הזכות לכתוב ולביים את הסרט "פלאש", המתוכנן לצאת בקרוב, ואת "קפטן אמריקה", המתוכנן לצאת בשנת 2009.

עם הצלחה שכזאת די קשה להתווכח, ולכן היה זה רק עניין של זמן עד שגוייר, ילד הזהב התורן של הוליווד, יחליט לחצות את הקווים ולעבור לעבוד גם בטלוויזיה. בתקופה שבה הטלוויזיה הפכה לאיכותית יותר מהקולנוע, אין סיבה שלא יתנו לתרנגולת שמטילה ביצי זהב, להטיל אותן גם בלול הטלוויזיוני. אז גוייר לקח את חברו הטוב בלייד – ועבר לטלוויזיה.

"בלייד: הסדרה" עלתה לאוויר לפני כשלושה שבועות ברשת הטלוויזיה "ספייק טי.וי". לחובבי תיאוריות קשר למיניהן, ספייק הוא גם שמו של אחת הדמויות המרכזיות בבאפי, ואהובה האחרון, שמת בפרק הסיום וחזר לחיים (המתים) בסדרת הספין-אוף, "אנג'ל". איך אומרים, הכול נשאר במשפחה (הערפדית), ודם סמיך (וטעים) יותר ממים.

בסדרה, שגוייר הוא המפיק הראשי שלה (ואף כתב וביים את הפיילוט), מגולם בלייד בידי הראפר קירק "סטיקי פינגרס" ג'ונס, ולצידו משחקת ג'יל וואגנר המהממת, שמזכירה מאוד את אווה מנדז (רק עם נתונים יותר טובים), המגלמת את קריסטה. הקוזינה הקטנה היא בחורה קשוחה, שנכנסת לתמונה לאחר שאחיה נרצח בידי מרכוס ון סקייבר (ניל ג'קסון), שגם הופך אותה לערפדית. בתגובה היא מחליטה לשמש כסוכנת כפולה ולעזור לבלייד. שהסדרה למעשה ממשיכה פחות או יותר מהנקודה שבה הסתיים הסרט השלישי בסדרה ("בלייד: טריניטי").

פרט לערפדים, אנו מגלים כי על בלייד להילחם גם באויב המשותף לו ולרעים – סוחרי הסמים, אשר המציאו סם חדש להסנפה – אבק ערפדים מתים, אשר כל מי שמסניף אותו מקבל מיד כוחות על אנושיים, אך גם רעב בלתי נשלט, שעלול להוביל את המסניפים לכדי אכילת אצבעותיהם שלהם – מה שנותן לנו זווית ביקורתית מעניינת גם על אותם אלו שתמיד רצו להיות ערפדים, וכאן הם פחות או יותר יכולים. ביקורת נוספת (אמנם ברורה מאוד, אך בכל זאת ביקורת), היא על כל אותם מסוממים, שיעשו הכול בכדי להרגיש קצת כל יכולים, ובסופו של דבר רק יפגעו בעצמם. השאלה באיזה מחיר.

למרות שסדרות האקשן די נעלמו מן הנוף הטלוויזיוני בשנים האחרונות (מישהו עוד זוכר את רינו ריינס?), ייתכן כי דווקא השילוב עם עולם הערפדים הפופולארי כל כך, הוא שייתן לסדרה הזאת את הרייטינג שלה. בכל מקרה, הסדרה תוכל ליהנות מהרייטינג שיבוא מצופי הערוץ, המשדר את תוכניות קרבות המכות שלה-Ultimate Fighter, חובבי האקשן. בכל מקרה, ככל הנראה, כמו פראיירים אמיתיים, קוטלי ערפדים לא מתים – הם רק מתחלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully