וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואף על פי כן

מור שני

19.7.2006 / 13:01

ולמרות הכל: רשימה מלאה של כל האירועים שיתקיימו חרף המצב. כי מה יותר טוב מלא להיכנע לטרור ?

בעתות מלחמה, כשהמוזות שותקות וגו', אין מנחם יותר ללב ציוני מפוחד מהרטט הנעים שמעוררת ההכרזה: "לא נכנע לטרור!" ואין בריא יותר למורל הלאומי מ"להמשיך בשגרת החיים הרגילה", "להתלכד אל מול האויב", ו"לא לפחד כלל".

לכן החלטנו כאן בוואלה! להצטרף למאבק הלאומי ולחיזוק העורף המעלה תימרות עשן, ולרכז את כל הדוגמאות הטובות לכך שהננו כאן, חזקים, נהנים וצוחקים. שידע לו נסראללה וידע כל העולם, שאותנו לא שוברים כל כך בקלות. אז זמזמו את 'התקווה' וקראו על כל האירועים שלא התבטלו אף על פי כן ולמרות הכל.

בתופים

מספר אמנים בינלאומיים ביטלו את הופעותיהם בארץ עקב המצב הבטחוני, כמו צמד נגני הג'אז ג'ורג' דיוק וסטנלי קלארק והרכב הג'אז שלישיית רוזנברג שהיה אמור להופיע בפסטיבל הג'אז באילת. אבל זה רק בגלל שנגני ג'אז הם פחדנים ידועים. אמנים רבים אחרים הודיעו כי הופעותיהם בישראל יתקיימו, וחלקם אף זרקו איזה מילה טובה על ישראל.

זיגי מארלי למשל, הידוע בשל חיבתו הרבה לשלום, אהבה ושאר ממבו-ג'מבו היפי, דווקא לא הביע סלידה פומבית מישראל ומצה"ל הנלחמים בעוז, והחליט להופיע בישראל. את הופעתו בחוף אכזיב, שהייתה אמורה להתקיים ב-28 ביולי, הוא ביטל (כי בכל זאת, הוא לא מתאבד שיעי) ולכן החליט על פתרון מקורי: במקום שתי הופעות נפרדות, באכזיב ובתל אביב, הוא יופיע פעם אחת באמפיפארק רעננה ב-27 ביולי. הכרטיסים שנקנו לשתי ההופעות תקפים ךהופעה זו.

להקת הרוק האלטרנטיבית טווילייט סינגרס, שתגיע לארץ ב-30 באוגוסט, הודיעה גם היא שהופעתה תתקיים כמתוכנן במועדון הבארבי. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות אתמול, סולן הלהקה, גרג דאלי, אף פרסם מכתב רשמי בו הוא תומך בישראל וקורא לקיומה בשלום.

גם דפש מוד הודיעו כי יופיעו בארץ כמתוכנן, בפארק הירקון ב-3 באוגוסט. על אף השמועות העיקשות והדיווחים כי הנהלת הלהקה ביטלה את ההופעה, מפיקי המופע בארץ, שוקי וייס וחברת פלאפון, מתעקשים כי היא תתקיים כמתוכנן. גורמים בהפקה אף הוסיפו ואמרו כי כל עוד לא תופגז תל אביב, סביר להניח שהלהקה לא תבטל.

להקת בלונד רדהד, שתחמם את דפש מוד, הודיעה כי תגיע לארץ. מלבד הופעתה כלהקת החימום של דפש מוד בפארק הירקון, תופיע הלהקה 3 פעמים במועדון הבארבי בתל אביב, מה-4 ועד ה-6 באוגוסט. את ההופעה האחרונה הם אפילו הוסיפו אחרי שהתחילה המלחמה בצפון.

הזמרת ג'וליה אייזנברג, מנהיגת ההרכב הנשי Charming Hostess תגיע גם היא לתל אביב, ותופיע ב-28 ביולי במועדון ההופעות החדש לבונטין 7. אייזנברג היהודייה משלבת בהופעתה פאנק רוק עם מוזיקה יהודית וצלילים מתרבויות שונות.

גם אמנים ישראלים מפגינים שגרת חיים רגילה וראויה להערצה ואף מרחיבים את פעילותם.

בתל אביב יתקיים מופע "אופרה בפארק" בפארק הירקון ב-26 ביולי. המופע החד פעמי יעלה את האופרה "ריגולטו" של ורדי ויציע קאסט של סולנים מהארץ ומהעולם. המתחם יוכל להכיל 10 אלפים אנשים, וכולם בישיבה. והכי חשוב, הכניסה – חינם.

גם אירועי "צלילי קיץ" של עיריית תל אביב יתקיימו כמתוכנן בכל מוצאי שבת של יולי-אוגוסט החל מהשעה 20:30. הם יציעו מופעי מוזיקה שונים, הרקדות ושירה בציבור ברחבת המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. תוכלו למצוא שם מוזיקת עולם לטינית של ההרכבים "סלסה גרוב", מחווה לשירי פרנק סינטרה, מופעי ג'אז וסדרת מופעי שירה עברית. גם מקרה הזה – הכניסה חופשית.

כתות האמן הבינאלומיות לכינור "קשת איילון" שתוכננו להיערך בקיבוץ איילון שבגליל המערבי, לא נכנעו לקטיושות, ויקיימו במכללת בית ברל ובמשכן העירוני למוזיקה ולאמנויות ברעננה. הסדנאות והמופעים יתקיימו החל מה-21 ביולי ועד ה-8 באוגוסט. קונצרט הגאלה המסורתי של האירוע, המתקיים כבר 16 שנים ברציפות, יתקיים במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב ב-1 באוגוסט.

גם המופע הראשון בתל אביב של הפרויקט "30" של שגיא צורף ואלעד כהן יתקיים כמתוכנן ב-26 ביולי במועדון הזאפה. יופיעו בו לצד צורף וכהן גם מלאני פרס, אסף אמדורסקי ואורן ברזילי.

במוזיאון תל אביב יתקיימו בצהרי שבת הקרובה שני קונצרטים לילדים עם התזמורת הקאמרית הקיבוצית כמחווה לילדי הצפון ויישובי עוטף עזה השוהים במרכז. הורה וילד ייכנסו לקונצרטים במחיר כרטיס אחד שיכלול גם כניסה למוזיאון.

בכפר הנופש שהקים ארקדי גאידמק לתושבי הצפון בניצנים יוצעו מופעים ושירותים חינם לתושבי הצפון. בימי חמישי ושישי יצולמו שם תכנית "כוכב נולד", היום תשודר משם תכנית של דידי הררי, ובהמשך ייתכן שאף אייל גולן יופיע. הכפר, בו ניתנות חינם שלוש ארוחות ביום לפליטים הנופשים, יהיה פתוח עד יום ראשון הקרוב, אלא אם כן לא ייפסקו ההפגזות.

במחולות

גם רקדני העולם מפגינים עוז רוח ועמידה איתנה מול התקפות הטרור. או שהם פשוט על חוזה אכזרי, אבל למה להיות קטנוניים.

להקת ההיפ הופ "אקרו-ראפ" הצרפתית, שהייתה אמורה להופיע במסגרת פסטיבל כרמיאל, תישאר בארץ ותופיע כאן למרות ביטול הפסטיבל ולמרות המצב. הלהקה הייתה אמורה להופיע במסגרת ביקורה במזרח התיכון עם בעזה, ברמאללה ובביירות, אך בגלל הסיטואציה במקומות אלה בימים האחרונים, הם ביטלו את הופעותיהם שם. ז'יל רודו, מנהל הלהקה אמר הבוקר לוואלה! תרבות: "יש לנו קשר טוב עם מרכז סוזן דלל, והיה חשוב לנו להגיע עם המופע. אנחנו לא מפחדים. אנחנו בקשר רציף עם השגרירות הצרפתית, ואנחנו יודעים שבתל אביב אנחנו בטוחים".

רודו הוסיף ואמר: "אנחנו עצובים בגלל מה שקורה בישראל, עזה ולבנון. אנחנו בקשר עם אנשים בשלושת המקומות, ואנחנו מבינים עד כמה השלום הוא צורך דחוף. לנו למשל, הייתה בעיה עם הוויזות של הרקדנים האלג'ירים שלנו. לא נתנו להם תחילה להיכנס לישראל". הם יופיעו ב-21 וב-22 ביולי באולם סוזן דלל. כרטיס כניסה יעלה 125 שקלים.

להקת המחול הלאומית של קוריאה תגיע לישראל כמתוכנן ב-27 ביולי להופעה אחת בתאטרון ירושלים. ביקורה הוא יוזמה של שגרירות קוריאה בישראל לכבוד 12 שנים לשגרירות בישראל. כרטיס כניסה יעלה 129 שקלים.

גם רקדן הפלמנקו הספרדי מיגל אנחל יישאר בארץ ולא ינוס חזרה למולדתו העליזה. הוא ולהקתו יופיעו בארץ יחד עם להקת "קומפאס" הישראלית של מיכל נתן, על אף ביטולו של פסטיבל המחולות בכרמיאל, במסגרתו היו אמורים להופיע. המופע של שתי הלהקות "הגברת עם הקמליות" עלה בבכורה אתמול במסגרת פסטיבל "מחולוהט" בסוזן דלל וימשיך לעלות ברחבי הארץ (גבעתיים, ירושלים, הרצליה עומר ועוד) עד ה-30 ביולי. אנחל אמר לפני כמה ימים בהודעה רשמית: "לא הגענו עד לישראל כדי להיכנע לטרור". ככה אנחנו אוהבים את הספרדים שלנו.

כפי שכבר הובן בפסקה האחרונה, גם פסטיבל "מחולוהט" בסוזן דלל מתקיים כסדרו. הוא ימשיך עד ה-15 בספטמבר ויציע עשרות מופעי מחול של להקות ויוצרים ישראלים, רבים מהם בבכורה.

גם בירושלים ממשיכים לרקוד. תאטרון "הזירה" יקיים את פסטיבל "זירת מחול 3" במתחם תאטרון החאן. הוא יעלה שלל מופעים של כוריאוגרפים צעירים סביב שאלת מהות הקשר בין האמן לקהל. הוא ייפתח ב-26 ביולי ויימשך ארבעה ימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

על הבמות וכל מיני

דומה כי עולם התאטרון הכניס להילוך גבוה מאז התחילה המלחמה. לא רק שהתאטראות במרכז הארץ פועלים כרגיל, תאטראות אחדים אף הוסיפו פעילויות מיוחדות למען תושבי הצפון. תאטרון הבימה בתל אביב ותאטרון החאן בישרולים למשל, מציעים כניסה חינם להצגותיהם לתושבי הצפון השוהים במרכז. הבימה והקמארי אף שולחים צוותי שחקנים ליישובי הצפון כדי להנעים את זמנם של התושבים במקלטים. בקאמרי התארחו אתמול 900 ילדים משדרות שצפו בהצגה "עוץ לי גוץ לי".

גם היכל אמנויות הבמה בהרצליה יעלה הצגה מיוחדת לתושבי הצפון של המחזה "פיטר פן", במחיר כרטיס כניסה של 65 שקלים וכניסה חינם להורה המלווה.

מופע הענק של ריטה “One” ממשיך גם הוא לעלות בביתן 1 של גני התערוכה, אולם לא מציע כניסה חינם או הנחה כלשהי לתושבי הצפון.

עיריית תל אביב מציעה את אירועי "גינה לי" בגינות השכותניות ברחבי העיר לכל המשפחה. במסגרת האירועים יתקיימו במהלך חודשי הקיץ סדרת אירועים שיציעו מופעים, מספרי סיפורים והפעלות שונות. היום תתקיים הפעילות בגן מריצה ומחר בגן בת עין.

פסטיבל תאטרון הבובות הבינלאומי יתקיים גם הוא כסדרו וייפתח היום, במשכן לתרבות ואמנות "שטיינברג" בחולון. הוא יימשך עד ה-23 ביולי.

ילדי הצפון יוכלו להינות גם מסרטים חינם ברשת בתי הקולנוע "לב". כל ילד והורה מלווה אחד יקבלו כרטיס חינם ללהיטי הקיץ "כיפה אדומה – הסיפור האמיתי" ו"קרוסלת הקסמים" בבתי הקולנוע "לב" בדיזינגוף וקניון רמת אביב. בינתיים, המצבע נמשך עד ה-31 ביולי.

בנאות קדומים שליד יער בן שמן, יתקיים ב-23 ביולי ערב של סיור ומפגש עם הסופר מאיר שלו על ספרו אחרון "יונה ונער". הוא יהיה הראשון בסדרת המפגשים עם הסופרים שמשלבים טיולים בנופי ארץ ישראל. גם הפעם מוצעת כניסה חופשית לתושבי הצפון (לכל מי שחי באזורים בטוחים זה יעלה 80 שקלים כולל סיור והרצאה) בתיאום מראש. כמה ציוני, ככה מתאים דווקא עכשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully