וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם: ההסכם עם בעלי האולמות לגיטימי

מור שני

25.7.2006 / 14:40

הסכם תשלום התמלוגים ייכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר, אבל בינתיים לא ברור מי יישא בנטל התשלום

המאבק על זכויות היוצרים באירועי שמחות נמשך, הפעם כבר בין דלתות בית המשפט העליון. איגוד התקליטנים מבקש לבטל ההסכם שנחתם בין אקו"ם ובין בעלי האולמות, בטענה כי הוא פוגע בהם. אקו"ם טוען כי ההסכם לגיטימי משום שבא לאכוף את חוק זכויות היוצרים שמלכתחילה מחייב את התקליטנים בתשלום.

האיגוד פנה לאחרונה לבית המשפט העליון בערעור, בו הוא מבקש לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי לא להוציא צו מניעה על ההסכם, שאמור להיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. התקליטנים טוענים כי כפועל יוצא של ההסכם הם יחויבו לשלם את התמלוגים לאקו"ם, מבלי שהיו צד בחתימת ההסכם עצמו. הם טוענים כי הוא עתיד לגרום להם נזק כלכלי גדול.

אתמול התקבלה אצל השופט א. גרוניס בבית המשפט העליון תגובתם של אקו"ם ושל התאחדות בעלי האולמות, לבקשת הערעור. על סמך תגובות אלה עתיד השופט גרוניס להחליט אם יקיים דיון בנושא או יקבל החלטה לגופו של עניין על פי הערעור והתגובות שהובאו לידיו.

ממשרד עורכי הדין של איתן ש. ארז ושות', המייצג את איגוד התקליטנים נמסר לוואלה! תרבות כי ההסכם יגרום להם נזק כלכלי, משום שבעלי האולמות לא יספגו בעצמם את נטל תשלום רשיון ההשמעה לאקו"ם, אלא דורשים מהתקליטנים לעשות כן. עוד נמסר כי מספר בעלי אולמות אף שלחו מכתבים בו הם מודיעים לתקליטנים כי לא יאפשרו כניסה של תקליטן לאולם ללא הצגת רישיון השמעה של אקו"ם. אמירה שמשמעה כי בעלי האולמות מניחים מראש את חובת התשלום לאקו"ם על התקליטנים.

יצוין כי בהסכם של אקו"ם ובעלי אולמות האירועים ניתנת אפשרות התשלום לכל הנוגעים בדבר: בעלי האולם, התקליטן, בעל השמחה וכיוצא בזה.

לפי ההסכם החדש, אקו"ם תיתן רישיון השמעה לפי אירוע, ותמכור אותו בעלות של 180 שקלים. עלות שהתקליטנים טוענים כי תמומן מכספם בסופו של דבר, אף על פי שנקבעה על פי מחיר מנה ממוצע בשמחות, המתייחס לרווח של בעלי האולמות ולא של התקליטנים.

אקו"ם, באמצעות עורכי הדין נחום ואהוד גבריאלי, טוענת כי ההסכם שנקבע עם בעלי האולמות בא לאכוף את חוק זכויות היוצרים בישראל, לפיו התקליטנים -המבצעים השמעה בפומבי- חייבים לקבל רשיון מבעלי זכויות היוצרים. אין בזה משום חיוב חדש". עוד הוסיפו עו"ד כי העובדה שחלק מהתקליטנים לא שילמו תמלוגים עד היום, אינה הופכת התחמקות זו ללגיטימית ואינה פותרת אותם מתשלום בעתיד".

השמעת, שילמת

עו"ד ליאור חלימי היועץ המשפטי של התאחדות בעלי האולמות מסר לוואלה! תרבות: "ככלל על פי חוק זכויות יוצרים, חלה על המשתמש בזכויות היוצרים החובה להסדיר את השימוש. במקרה שמדובר במוזיקה מושמעת בפומבי הרי שנדרש לשלם תמלוגים. לפיכך, על התקליטן, המשמיע, חלה החובה החוקית לשלם תמלוגים לבעלי הזכויות שמכוח פירות יצירתם הוא מתפרנס. עצם העובדה שנחתם הסכם בין התאחדות בעלי האולמות ובין אקו"ם בנוגע להשמעת מוזיקה, אין בו בכדי לגרוע או לשנות מהוראות הדין הקיים. כל תכלית ההסכם נועדה לשמור על החוק ולדאוג שזכויות יוצרים לא תופרנה בענף זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully