וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 אחוז מאמץ

אבי שילון

26.7.2006 / 9:51

איך פספסו הפרשנים את דבריו החריגים של חלוץ, ואיך מכניסים את פרשת רמון לפרופורציות. אבי שילון קצת אופטימי?

הנה עיקרי המלחמה, כפי שנקלטה אמש על מסכי הרדאר הקולקטיבי:

1. רוני דניאל, כתב ערוץ 2, התלווה לרמטכ"ל, דן חלוץ, כשביקר בפיקוד הצפון. זו הייתה כתבה אישית מרתקת, ששודרה כבר שלשום, וזכתה אתמול בלילה לתקציר חוזר. במהלך התדריך שנתן למפקדים השמיע הרמטכ"ל דברים שמוזר שלא צוטטו בהרחבה ביתר אמצעי התקשורת. חלוץ אמר למפקדי החי"ר הזוטרים כי "צריך לזכור שיש לנו זמן בינתיים, אבל זמן הוא קיר. בבת אחת יורד עלינו הקיר, וייגמר לנו הזמן. לכן אני אומר שלא צריך לחשוב על המאה אחוז כשאתם יוצאים לפעולה. תוכניות גם לי יש, לא חסרות תוכניות מעולות. אבל לפעמים מרוב שחושבים על המאה אחוז, עושים אפס. אני אומר: תחשבו 80 אחוז, תעשו, ובסוף זה יהיה המאה אחוז".

לכאורה, עוד דיבור בעגה הצבאית. למעשה, נתן הרמטכ"ל הוראה שאפשר לפרש אותה בדרכים מגוונות, רובן מרתקות: האם הרמטכ"ל חושב שהמפקדים בשטח משתהים מדי, ולכן דירבן את המפקדים לעשות יותר מכפי שהם עושים? האם הרמטכ"ל המליץ להם להימנע מזהירות רבה מדי? האם הוא בעצם ביטא זלזול בתוכניות קרב יבשתי, ומאמין בלהילחם פשוטו כמשמעו? ואולי כך בעצם נוטע רמטכ"ל ביטחון בפקודיו? אינני יודע. אבל ללא ספק, זו הייתה אחת משיחות הפיקוד הצה"ליות המרתקות שנחשפו במלחמה הזו. אלמלא היו עסוקים מבקרי הטלוויזיה בלעג לרוני דניאל, על הכתבה היחצ"נית לכאורה שהכין לרמטכ"ל, גם הם היו מתעכבים על השיחה המעניינת שקלטה המצלמה שלו.

הפגנה נגד המלחמה

2. התמונה שעמדה במרכז מהדורות החדשות אתמול הייתה של אזרחים תומכי חד"ש ובל"ד שיצאו בערב, לאחר 16 מטחי קטיושה שנורו על חיפה, למרכז העיר כדי להפגין נגד המלחמה, ובעד משא ומתן עם נסראללה. לא זה המקום להבהיר מדוע לדעתי הם טועים. גם האזרחים שיצאו להכות אותם בתגובה טועים. בכל שלושת הערוצים נהגו בחוכמה כששמרו על אובייקטיביות ביחס להפגנה. אבל אני לא מאמין לאנשי השמאל שהפגינו אתמול. לא מאמין שהם באמת רגישים למצב העם הלבנוני. הם אולי נגד אלימות, אבל לא מתוך רגישות וחמלה אנושית טהורה. אדם רגיש לזולת לא היה מסוגל להפגין דווקא בחיפה, בשעה שעצבי התושבים שנשארו שם במקלטים ובבתים ממילא מרוטים.

חיים רמון

3. מה שטוב, אם אפשר להשתמש במילה הזאת, בסיפור ההטרדה המינית כביכול שמיוחסת לשר המשפטים חיים רמון זה שהיא ריעננה קצת את מהדורות החדשות מסיפור הלחימה, לסיפור צהוב ועסיסי. מה שטוב יותר היא הגישה שאימצו אתמול רביב דרוקר וברוך קרא מערוץ 10, בנוגע לפרשה. הם השתדלו להציג את הפרשיה כמות שהיא – בלתי ברורה לחלוטין – ונמנעו מההתנפלות הרגילה על החשוד, מצד אחד; ומצד שני הקפידו לא להצניע את הסיפור (החמור כשלעצמו לו אכן מדובר בהטרדה), בשולי המהדורה עקב המצב הביטחוני. עוד הוכחה שכשלתקשורת יש מספיק דברים לדון בהם, היא יודעת להתייחס לכל נושא בקורקטיות הראויה.

שלום עכשיו

4. אתמול הגיעו מתנחלים מיהודה ושומרון, לצד פעילי "שלום עכשיו", לקרית שמונה ויישובי הצפון, כדי לחלק מצרכים ליושבי המקלטים, ולהנעים מעט את הזמן לילדים והקשישים שנותרו שם. האייטם הזה הוכיח כמה טוב לפעמים שנסראללה עדיין חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully