וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים מדברים על ט' באב

אתי שכטמן

31.7.2006 / 12:16

לכבוד יום האבל יתקבצו עיתונאים ושאר אנשים שחשבו על כמה דברים בשנה האחרונה, לדבר על חורבן ותיקונו בישראל 2006

ביום רביעי הקרוב הברנז'ה התל-אביבית מניחה כמה חטאים בצד ומתחברת לשורשים, באירוע "הלילה לא לומדים תורה" - ערב של שיח והגות המתקיים בתשעה באב (יום אבל בו לא קוראים תורה) במרפסת העירייה בכיכר רבין.

הערב המתקיים זו השנה השביעית ביוזמת המפיקה גל נקדימון כבר קיבל מקום של כבוד במסורת התל-אביבית. מדי שנה מגיע הקהל הרחב להאזין ברוח אחרת לאישי ציבור מתחומים שונים. "המטרה היא לחבר את כל הציבור, בעיקר התל אביבי, ליום שבדרך כלל מצוין כיום דתי, כשבעצם מדובר ביום אבל לאומי לכל דבר" מספרת נקדימון ומוסיפה על צבירת התאוצה: "בשנה הראשונה הגיעו פחות מ-100 אנשים, ובשנה שעברה היו קרוב לאלפיים".

"הלילה לא לומדים תורה" ייפתח בקריאת מגילת איכה בשעה 20:00. זוגות של דוברים יעלו בזה אחר זה לבמה – וכל אחד מהם יספר איזה חורבן בחברה הישראלית הוא מתכוון למנוע או לתקן השנה, וכיצד יעשה זאת. את האירוע ינחה אבי בטלהיים, ממערכת עיתון מעריב, ובדיונים ישתתפו רינו צרור, מרב מיכאלי, תמי מולד-חיו, דודי זילברשלג, סיוון רהב מאיר, קובי אריאלי, הרב מיכאל מלכיאור, שלי יחימוביץ', דיוויד לנדאו, הרב ישראל מאיר לאו וחנוך דאום.

השנה, בפעם הראשונה יתקיים במקביל אירוע דומה בראשון לציון אותו יקיים "מרכז תאיר". האירוע יתקיים במרכז הקהילה "קריית ראשון" בשעה 22:00 במתכונת דומה לאירוע התל-אביבי. את זוגות הדוברים יחליף פאנל בנושא "מה לי ולתשעה באב ? - הרלוונטיות לימינו". ינחה אותו העיתונאי שאול מייזליש. בין המשתתפים ניתן יהיה למצוא את אלוף יפתח רון טל – לשעבר מפקד זרועות היבשה, אלוף משנה במיל' מאיר פעיל, הרב דוד לאו – רב העיר מודיעין, יעקב גוטרמן – קיבוץ העוגן, אלי יבלון – חבר מועצת עיריית ראשון לציון, ומאיר ניצן – ראש עיריית ראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully