וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המלחמה: קולנוע פרובנסיאל

מור שני

31.7.2006 / 14:17

בכורת הסרט "לרקוד" תתקיים בסינימטק ת"א במתכונת צנועה למען תושבי הצפון; קולנוע "לב" ייפתח השבוע ביישוב עומר

עולם התרבות הישראלי עומד מלכת בשלושת השבועות האחרונים בשל המלחמה בצפון. מאות אמנים מתנדבים להופיע במקלטים, ואחרים יוזמים הופעות למען הצפונים השוהים במרכז. גם עולם הקולנוע לא מתעלם מהמצב, אולם דומה כי ביחס לכולם, הוא דווקא מסתדר לא רע על רקע המלחמה.

הסרטים הישראלים המציגים בבתי הקולנוע דווקא מראים פופולריות רבה יחסית, וסרטים חדשים יוצאים לאקרנים. כמו כן, הם ממשיכים להיות משווקים בפסטיבלים ברחבי העולם וזוכים להערכה רבה.

גם הסרט "לרקוד", של מרק רוזנבאום וחיים מרין יעלה כמתוכנן מחר בבכורה, אולם עם כמה שינויים בתכנית.

הפרימיירה הזוהרת בהשתתפותם של שלל הסלבס ואנשי התעשייה הוחלפה בבכורה צנועה המוקדשת לתושבי הצפון בסינימטק תל אביב שתתקיים מחר, 1 באוגוסט. רוזנבאום אמר על החחלטה: "לא יכלנו להתעלם מהאירועים, ורצינו לסייע ולשמח את תושבי הצפון כמיטב יכולתנו".

זה לא מרוקו, זה דרום צרפת

רשת בתי הקולנוע "לב" מודיעה היום על פתיחת קולנוע חדש ביישוב עומר שבדרום.

נראה כי הרקטות הצליחו לעשות מה שלא הצליחו שנים של אינטגרציה - למשוך את תשומת הלב התרבותית לפריפריה ולכלול גם את תושביה בקהל צרכני התרבות של ישראל.

אמנם בית הקולנוע ייפתח דווקא באזור היוקרתי ביותר של הנגב, אבל כמובן ישרת את תושבי כל האזור.

רשת "לב" מרבה לשדר סרטי איכות וקולנוע אירופי, ומזוהה עם סרטי נון מיינסטרים, שבדרך כלל מתקשים למצוא את דרכם לדרום, הניזון רוב הזמן, שלא באשמת תושביו, בעיקר מיצירות פופולריות יותר ואיכותיות פחות.

בית הקולנוע ייפתח בעומר ביום חמישי, 3 באוגוסט עם הקרנת הסרטים "לחזור" של פדרו אלמודובר ו"אהבה בכפר" בכיכובו של מישל בלאן. מה שנקרא פרובינציה פוגשת פרובינציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully