וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיאונים בצפון סגורים; במרכז פורחים

דנה גילרמן

1.8.2006 / 10:23

בעקבות המלחמה נסגרו כל המוזיאונים בצפון, שמדווחים על נזק כלכלי גדול. לעומתם המוזיאונים במרכז הומי אדם, ומכניסים

20 מוזיאונים בצפון נסגרו בשבועיים האחרונים עקב המלחמה וכל העבודות אוחסנו במחסנים. בין המוזיאונים שנסגרו: חצר תל חי, מוזיאון האדם הקדמון במעיין ברוך, בית אוסישקין בקיבוץ דן, מכון בר דוד בקיבוץ ברעם, בית המאירי בצפת, בית יגאל אלון בקיבוץ גינוסר, המוזיאון הפתוח בתפן, המוזיאון הלאומי למדע, מוזיאון הכט, מוזיאון מאנה כץ וגם ארבעת מוזיאוני חיפה: מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפאנית, המוזיאון הימי ומוזיאון העיר. מוזיאוני חיפה מעריכים את ההפסדים שנגרמו להם עד עתה ב-1.2 מיליון שקל. המשכן לאמנות בעין חרוד מעריך את הפסדיו ב-10,000 שקל, בית יגאל אלון - בחצי מיליון שקל וחצר תל חי - ב-45 אלף שקל.

גם המוזיאונים בצפון שנותרו פתוחים לקהל סובלים ממספר מבקרים נמוך ביותר, כמעט אפסי; ביניהם: המשכן לאמנות בעין חרוד, בית אורי ורמי בקיבוץ אשדות יעקב, מוזיאון עתיקות הגולן בקצרין, מוזיאון התרבות הירמוכית בקיבוץ שער הגולן, בית לוחמי הגטאות, מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד והמוזיאון הארכיאולוגי בקיבוץ עין דור. מוזיאון משה קופפרמן נסגר אף הוא וכן הגלריות הפריפריאליות המוצלחות בראש הנקרה, בקיבוץ כברי ובקרית טבעון.

שאר המוזיאונים במדינה הרוויחו מהמצב. בעקבות מבצעי ההנחות לתושבי הצפון נהרו אליהם משפחות רבות. מוזיאון ישראל הודיע ב-19 ביולי על 50% הנחה למבוגרים וכניסה חינם לילדים ומאז, במשך שבוע, נכנסו למוזיאון 2,400 מבוגרים ו-1,600 ילדים תושבי הצפון. גם מוזיאון תל אביב הכריז על הנחה של 50% ומאז מבקרים במקום בכל יום 150-200 מתושבי הצפון. מחיר כניסה למוזיאון ארץ ישראל ירד ל-10 שקלים למבוגר ולילד ועד עתה ביקרו בו כ-2,500 איש.

ההיענות הרבה להנחות מעידה שוב על הצורך של התושבים בתרבות ועל מחירם הגבוה של הכרטיסים בשגרה. אפשר היה לראות תופעה דומה בפסח האחרון, כאשר אלפים גדשו את המוזיאונים בעקבות תרומה של בנק הפועלים, שאיפשרה להם להיכנס ללא תשלום. זה הוכח גם בביתן הלנה רובינשטין בתל אביב, שהודות לתרומה של חבר הנאמנים פתח את שעריו לקהל ללא תשלום ב-2005 ומאז מבקרים שם אלפי צופים.

"ההנחות במחירי הכניסה גורמות לנהירה למוזיאון", אומרת עידית עמיחי, מנהלת המחלקה למוזיאונים ולאמנות פלסטית במשרד התרבות. "המוזיאונים, כמו הקניונים, גדושים בתושבי הצפון. זה מעיד על כך שאנשים רוצים לראות אמנות ובעיקר מצביע על כך שלמוזיאון יש מקום ותפקיד מרכזי בקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully