וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה להתנתקות: עכשיו ספר הילדים

מור שני

1.8.2006 / 16:52

איתמר ליברמן היה שם לפני שנה, ועכשיו מפיח חיים בזכרונות ותקווה בלב: גוש קטיף עוד תחזור לידינו

ב-15 באוגוסט תמלא שנה ליום ההיסטורי של ההתנתקות, שזכרונותיו עודם מהדהדים בלבבות תושבי ההתנחלויות ובראשי אזרחי המדינה כולה. עם זאת, כבר בשבועות הקרובים תוכלו למצוא על המדפים את ספר הילדים "על חוף הים הכחול" של איתמר ליברמן, הנושא את המסר כי הברור כי "גוש קטיף היא שלנו, ולעד!"

הספר מספר את סיפורה של הילדה ענת, תושבת הגוש, ששומעת לראשונה את המילה "הינתקות" ושואאלת את אביה לפירושה. אחרי שהיא מבינה במה מדובר היא משתתפת בשורה של פעילויות מחאה ומאבק נגד הפינוי. באחת מההפגנות היא מוצאת עצמה נופלת לרצפה בגלל דוחק האנשים, נפצעת ומגיעה לבית חולים בירושלים. הסיפור נגמר בהצלחתם של ענת וחבריה במאבקם, והישארותם בגוש קטיף, שכאילו מעולם לא נמסר בחזרה לפלסטינים.

במהלך הסיפור שזורה הסיסמה: "באהבה ובאמונה ננצח", והיא שמחזקת את הילדים להמשיך במאבקם, ומביאה אותם אל הסוף המאושר.

ליברמן, שבערב הפינוי היה בגוש קטיף עם בני משפחתו המתגוררים שם, חווה את חוויות הפינוי על בשרו. לשאלתנו האם לדעתו יש ערך חינוכי בעידוד הילדים להמשיך להחזיק ברעיון כי גוש קטיף שלנו, במקום לקבל את הפרידה ולהשלים עימה, ענה ליברמן: "כולנו מאמינים שגוש קטיף יחזור לידינו. זו לאו דווקא אשליה, זו יכולה להיות המציאות".

ליברמן מוסיף: "הספר לא מעלה זכרונות רעים, אלא שמור על הזכרונות הטובים מהמקום ומסביר לילדים שגוש קטיף אמנם איננו נגיש כרגע, אבל קיים אצלם בתת המודע. הניתוק ממנו הוא רק זמני".

זהו ספרו הראשון של ליברמן הצעיר בן ה-18, אותו הוא גם אייר. הוא לומד בישיבה התיכונית במבשרת ציון ומשמש דובר מועצת התלמידים של מחוז ירושלים.

"על חוף הים הכחול" (60 עמודים) הודפס וייצא לאור בהפקה עצמאית, כל הוא גם נמכר בינתיים. בימים אלו מחפש ליברמן הוצאה שתפיץ את ספרו בחנויות הספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully