וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשקשת ברשת

תומר ספירשטיין

17.8.2006 / 11:32

NBC מנסה להשיב את כבודן האבוד של הקומדיות. תומר ספירשטיין ממשיך לסקור את עונת הסתיו בטלוויזיה האמריקאית

רשת NBC, שעד לפני מספר שנים הייתה התחנה מספר 1 בארה"ב, ומאז שסדרות הסיטקום הגדולות שלה ('סיינפלד' ו'חברים') נגמרו הפכה לתחנה מעט מדשדשת (בלשון המעטה), החליטה לעשות את הצעד הנועז של העונה הקרובה ולהשקיע הרבה מאוד כסף בסדרות חדשות, המורכבות משחקנים וותיקים יחסית, בעלי קרדיט מוכח, בתקווה להציל את הרשת מקריסת מערכות כללית. הדבר הראשון שהרשת עשתה היה לחזור למקורות, ובמקרה שלה מדובר, כאמור, בקומדיות. אחרי ש'קוראים לי ארל' השיבה מעט מהכבוד הקומי האבוד של הרשת בעונה שעברה, מעלה הרשת שלוש קומדיות חדשות.

'סטודיו 60' (Studio 60 on the sunset strip, שנסקרה כאן בהרחבה בשבוע שעבר), סדרתם החדשה של אהרון סורקין ותומס שלאמי ('הבית הלבן'), מביאה לנו את סיפורה של תוכנית מערכונים סטייל 'סאטרדיי נייט לייב' שנכנסת לבוץ לאחר שהבמאי והכותב הראשי שלה מקבל את הג'ננה בשידור חי ומפוטר לאלתר. במקומו מביאים מנהלי הרשת (אמדה פיט מ'ג'ק וג'יל', וסטיבן וובר מ'כנפיים') במאי ותסריטאי שפוטרו בעבר מהתוכנית (בראדלי וויטפורד, 'הבית הלבן', ומת'יו פרי, 'חברים'), בתקווה להציל את התוכנית.

קומדיה נוספת היא "30 Rock", בכיכובה של טינה – תעשי לי ילד – פיי (אחת הכותבות הראשיות ומגישת החדשות של 'סאטרדיי נייט לייב'), המגלמת עורכת של תוכנית מערכונים והומור, כשמעליה מונחת בוס חדש ומתנשא (אלק בולדווין, שהוא גם הכוכב שמחזיק בשיא האירוח של 'סאטרדיי נייט לייב'). בין שאר השחקנים ניתן למצוא גם שני פליטי 'סאטרדיי' נוספים – טרייסי מורגן ורייצ'ל דראץ' הקורעים מצחוק. כנראה שברשת NBC הבינו שם הקהל כל כך אוהב את 'סאטרדיי' – אז למה לא לסחוט את המיץ עד הסוף.

הקומדיה השלישית שתעלה בעונה הקרובה נקראת 'עשרים שנים טובות' (20 Good Years), במעין גרסה עדכנית של 'הזוג המוזר', על שני קשישים (ג'ון ליתגאו, 'מפגשים מהסוג האישי', וג'פרי טמבור, 'משפחה בהפרעה'), שמבינים כי נותרו להם עוד כעשרים שנים לחיות, ומחליטים לנצל כל דקה פנויה שנותרה להם בכדי לעשות כטוב בעיניהם, תוך שהם מפריעים לסובבים אותם, ובעיקר אחד לשני.

אין דבר כזה יותר מדי פוטבול

הרשת לא הסתפקה רק בקומדיות, ופרט להן היא מעלה גם סדרות דרמה חדשות. הראשונה נקראת 'אורות ליל שישי' (Friday Night Lights), דרמת ספורט המבוססת על סרט הנושא את אותו שם (המבוסס, גם הוא, על סיפור אמיתי), אודות קבוצת פוטבול של עיירה בשם דילון שבמערב טקסס. קייל צ'אנדלר (קינג קונג) משחק מאמן החדש, שבא לקבוצה בעלת היסטוריה מפוארת הרוצה לשוב לימי התהילה שלה, בסדרה שנראית כמו 'דוסון קריק' פוגש את 'לזכור את הטיטאנים'. בהתחשב בכך שהרשת קיבלה גם את זכויות השידור של ליגת הפוטבול השנה, אפשר יהיה להמר על הסדרה כפולו-אפ של הצלחה בתחום, כל עוד הקהל לא יראה בזה כעומס של פוטבול (להזכירכם, גם ברשת CW יש סדרת פוטבול). אבל, כפי שכולנו יודעים, באמריקה כמו באמריקה, אין דבר כזה יותר מדי פוטבול.

דרמה נוספת היא 'Kidnapped' (שנקנתה כבר בידי ערוץ 10 ותשודר כמעט במקביל), המספרת את סיפורו של חוקר פרטי (ג'רמי סיסטו, 'עמוק באדמה'), הנשכר על ידי משפחה אמידה בכדי למצוא את בן המשפחה, שנחטף בעבור כופר. עוד ניתן למצוא בסדרה את טימותי האטון ('הבז ואיש השלג') בתפקיד אב המשפחה.

מנהלי הרשת לא נשארו אדישים גם לסדרות המתח ההזויות-משהו המצליחות בשנים האחרונות ('24', 'אבודים', 'נמלטים' וכו'), ולכן החליטו גם להעלות סדרה משלהם, תוך שהם מנסים לרכב גם הם על ההצלחה של הקומיקס בשנים האחרונות. 'גיבורים' (Heroes) מביאה לנו את סיפורם של מספר אנשים רגילים ממקומות שונים בעולם המגלים יום אחד כי יש להם כוחות לא כל כך רגילים. לדוגמה, יש את הירו היפני, המגלה כי ביכולתו לכופף את הזמן והמרחב בעזרת המחשבה, ומגיע מהרכבת בטוקיו לטיימס סקוור בניו-יורק בעזרת המחשבה בלבד. גם ישראל מקבלת ייצוג בסדרה, אך בהקשר הרגיל שלה – אייזיק, צייר המגלה כי ציוריו הם למעשה ראיית העתיד – כמה מפתיע שהוא מצייר אוטובוס שהתפוצץ כאן במהלך בהתקפת טרור.

הסדרה כולה אפופת מסתורין, ונראית כמו 'ה-4400' פוגש את 'אבודים', והכול באווירה שמזכירה מאוד את הסרט 'בלתי שביר' (עם ברוס וויליס וסמואל ג'קסון). פרק הפיילוט המושקע מאוד נותן הרבה מידע, אבל לא יותר מדי, ובהחלט משאיר טעם של עוד. יש אקשן אבל בדיוק במינון הנכון המונע מהסדרה להפוך לסתם סדרת אקשן בדיונית. קומיקס לבוגרים, אם תרצו. רוב הקאסט אינו ממש מוכר או מפורסם, אבל למי אכפת, כל עוד משחקת שם אלי לארטר המדהימה ('יעד סופי'), כאם חד הורית העוסקת בפורנוגרפיה, שלבבואתה יש חיים עצמאיים (ודי אכזריים), כמו שנאמר – ויקי קנפו, תראי איך עושים את זה טוב.

פרט לסדרות החדשות ניתן למצוא את שידורי ליגת הפוטבול בימי ראשון, את תוכנית הריאליטי של ההשקעות הפיננסיות 'דיל או לא דיל', חוק וסדר (ושתי סדרות הספין-אוף שלה), ג'ורדן, אי.אר, המשרד, קוראים לי ארל, לאס וגאס, 'הלוזר הגדול יותר' ('לרדת בגדל' בגרסה האמריקאית) – כולן חוזרות לעונות חדשות ברשת. מצד שני, 'ג'ואי' בוטלה, כמו גם המתמחה:מרתה סטיוארט, ו-וויל וגרייס והבית הלבן שסיימו את חייהן. סקראבס, אגב, תחזור ב-2007, כמו המתמחה של דונאלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully