וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו את הדבר הנכון?

זיו יצחקי

20.8.2006 / 10:00

זיו יצחקי וסי.בי.אס מתכוננים לעונת הסתיו עם "שארק", סדרת בית משפט חדשה. הכוכב: ג'יימס וודס. הבמאי: ספייק לי

לסבסטיאן סטארק יש הכל: גרושה יפהפייה, בת מתבגרת יפהפייה, בית יפהפה וג'וב של הסניגור המצליח והמרוויח ביותר בלוס אנג'לס. סטארק ידוע בעיר כעורך דין שמצליח לשחרר חשודים עם דם על הידיים וסכין בין השיניים, עד שאחד מלקוחותיו המרוצים צועד מיד אחרי הזיכוי הביתה כדי לרצוח את אשתו. בתוך 2 דקות סטארק נכנס לדיכאון, יוצא מהדיכאון, נכנס למשרד של ראש העיר ומקבל את הצעתו לעבור צד לתביעה הכללית. עד כאן האקספוזיציה. ההמשך צפוי - סטארק נכנס בסערה לתביעה הכללית, מקבץ סביבו תובעים צעירים ושאפתניים ומנצח במשפט הראשון שלו. הכל חד, חלק, מהיר וברור מדי בשביל שיתוף פעולה בין שחקן קולנוע מצוין כמו ג'יימס וודס ובמאי מוכשר כמו ספייק לי.

מצפייה בפיילוט יש יסוד סביר להניח שבפגישת הפיצ'ינג הציגו המפיקים את "שארק" כ"האוס" של עורכי הדין. אם האוס הוא אנטיפת ומיזנטרופ, אבל הרופא הכי טוב בשטח, אז סטארק הוא יהיר, כוחני ועורך הדין הכי טוב בשטח. אם להאוס יש צוות של שלושה רופאים ובוסית ברונטית וקשוחה, לסטארק יש צוות של שישה עורכי דין, שמייצגים את כל המיעוטים האתניים בארה"ב, ובוסית בלונדינית וקשוחה. המנטרה של האוס היא שכולם משקרים, המנטרה של סטארק היא שלא חשוב מה אומר החוק, אלא מה יגידו המושבעים.
לכאורה פול האוס, אלא שמשהו כאן לא עובד.

ב"האוס" המגבלה הפיזית של הגיבור מקשה עלינו מראש להיות ביקורתיים כלפיו. הוא נכה, לא נעים ובאמת יש לו סיבה להיות מריר ועצבני. ליהירות ולארוגנטיות של סטארק אין שום ערך מוסף; הוא סתם עוד עורך דין נפוח ומלא מעצמו. בדרך כלל האוס מגיע לפתרון התעלומה באמצעות עימות עם החולה, ששיקר בניגוד לאינטרס הבסיסי שלו לגלות את כל האמת, כדי למצוא פתרון למחלה שלו. סטארק הוא עוד תובע שמנסה לחלץ את האמת ממי שאין לו שום עניין לגלות אותה.

כשגיימס יפגוש את ג'ינה

ובכל זאת "שארק" היא סדרה מעניינת, בעידן שבו ביל גייטס ווורן באפט מנהלים באמצעות קרן הצדקה שלהם פרוייקטים שמתפקידם של מדינות היה לקיים. גם שני המיליארדרים האלה מנסים להחיל על מערכת ציבורית את אותם לקחים שלמדו בעולם העסקי הפרטי. לפעמים זה מצליח להם יותר ולפעמים פחות.

דרך אגב, אותו תהליך שעובר על סטארק עובר גם על השחקן שמגלם אותו. ג'יימס וודס עובר מעולם הקולנוע המתוקצב והיוקרתי לעולם הטלוויזיה, שבו העבודה אולי יותר בטוחה, אבל פחות משתלמת. לא בטוח שזה יהיה צעד הקריירה שיחולל את הקאמבק שלו ויאפשר לו לשפר עמדות בהוליווד. וגם אם ג'יימס וודס יימצא את עצמו יושב יחד עם ג'ינה דייוויס בהיכל התהילה של סדרות כושלות, תמיד יישאר התיכון בקוהוג על שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully