וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתם פלסטינים רגילים בסינמטק ת"א

מור שני

20.8.2006 / 10:45

אם חשבתם שאחרי נסראללה כל השמאלנים כבר הטביעו עצמם בים, קבלו נא את סרטה של תמר גולדשמיד, ואת הדיון: המחסום כשיטה

סרטה של תמר גולדשמיד- "פילא דעייל בקופא דמחטא"- המתעד יום סטנדרטי במחסום בית איבא בשכם, יוצג במסגרת "מועדון הכיבוש" של סינמטק תל אביב. לאחריו יתקיים דיון בהשתתפות העיתונאית השמאלנית עמירה הס וד"ר סעיד זידני מאוניברסיטת אל קודס באבו דיס, ירושלים.

משמעות שמו של הסרט היא "פיל הנכנס בקוף של מחט". הוא בויים, צולם ונערך על ידי גולדשמיד, המבקשת להדגיש את נוראיותה של השגרה, לא דרך אירוע יוצא דופן, אלא דווקא דרך ההתנהלות היומיומית. המציאות בסרט מתוארת כ"סתם יום רגיל במחסום רגיל, עם פלסטינים רגילים שכרגיל מנסים להגיע לעירם, וחיילים רגילים שכרגיל מונעים זאת מהם. יום כיבוש רגיל".

תכנית "מועדון הכיבוש" בסינמטק היא תכנית קבועה, שעולה מדי חודש. בדרך כלל מוצגים בה סרטים של יוצרים פלסטינים וערבים. הבמאי אבי מוגרבי, המנהל את התכנית, הסביר כי הוחלט להקרין את סרטה של גולדשמיד משום שהוא לא היה זוכה להקרנה במסגרות אחרות. "זה בעצם סרט שלא קורה בו כלום, ולכן הוא כל כך מרתק", אמר מוגרבי לוואלה! תרבות. משמעותו היא דווקא בהצגת השגרה - שכן מציאות הכיבוש מוצגת בדרך כלל דווקא אירועים יוצאי דופן של התעללות חיילים ישראלים או של התפרעות פלסטינים. הצגה שמעצם הגדרתה מפחיתה מהדרמה של השגרה הלא נורמלית.

על שם הסרט הארמי אמרה גולדשמיד: "אלו הן אסוציאציות אישיות שלי. הנסיון להכניס פיל בקוף של מחט היא האסוציאציה שעלתה לי כשעמדתי וראיתי את מה שקורה שם, בבוקר שבת".

ומה בעצם ראית שאנחנו לא מכירים?
"חשוב לציין כי אלו אנשים שנכנסים לשכם, לא יוצאים ממנה. ראיתי בעיקר את חוסר הסיבה למניעת כניסתם של האנשים האלה לעירם, לא היה לי ברור למה הם עומדים עומדים בחום הכבד במשך שעות ארוכות, זקנים ילדים ונשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully