וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנגה על ישראליות בחיפה

מור שני

20.8.2006 / 14:02

האמן היפני צ'וצ'ידה אליה רואה את המציאות שלנו בצבעים אחרים. מוזיאון טיקוטין יארח תערוכה שלו העוסקת בישראל וביהדות

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה מציג בימים אלה תערוכת מאנגה ואנימה של האמן היפני צ'וצ'ידה אליה, המציג ביצרתו את המציאות הישראלית הנשקפת מעיניו.

התערוכה, הנקראת "הכותל הדיגיטאלי", מצליחה לשים את המציאות הישראלית באור מגוחך למדי, גם אם זאת לא הייתה כוונת היוצר. הדמויות המלוטשות והנאביות, שכולן מזכירות אחת את השנייה ולעולם פעורות עיניים, שותלות בראש מחשבות מציקות על המציאות הישראלית, שצבעיה ברוב המקרים דהויים ועייפים, והיד המצייירת צינית ולמודת כאב.

בין הדימויים המופיעים בתערוכה ניתן למצוא את נוח התנכ"י מפליג בספינת חלל ואת שמשון ודלילה כמעצבי שיער. שם התערוכה בא משמה של יצירת קומיקס המוצגת בה, המספרת על ילדה הפונה בבקשה לעזרה לכותל המערבי, שבגרסה העתידנית הוא מסך מחשב ענק.

צ'וצ'ידה!

האמן צ'וצ'ידה אליה נולד בטוקיו, בן למשפחה מכת המאקויה הנוצרית ואוהדת ישראל.

בשנת 1998 הגיע לישראל ולמד אמנות בבצלאל. בשנת 2003 שב ליפן ולמד אנימציה באקדמיה לאמנות. במהלך עבודתו עד היום עיצב דמויות אנימה ומאנגה עבור משחקי מחשב רבים, ביניהם למשחקי חברת גנבריון, ולמשחקי פלייסטיישן של סוני.

למרות הצלחתו החליט אליה לחזור לארץ. כיום הוא מתגורר בתל אביב. הוא מצייר, מאייר ומלמד מאנגה ואנימה.

עד סוף החודש הכניסה לתערוכה, למוזיאון טיקוטין כולו ולשאר המוזיאונים בחיפה היא ב-50 אחוז הנחה לתושבי חיפה והצפון. הכניסה למוזיאון העיר חיפה היא חינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully