וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפא הסכם אקו"ם - בעלי האולמות

מור שני

22.8.2006 / 10:54

בעקבות ערעור איגוד התקליטנים החליט ביהמ"ש העליון להעביר את הסכסוך לבוררות, בה ייקבע סכום התמלוגים שישולמו לאקו"ם

אתמול פסק בית המשפט העליון בעניין הסכם התמלוגים שנחתם בין אקו"ם ובין התאחדות בעלי האולמות בישראל, שהובא בפניו בעקבות ערעור איגוד תקלטיני ישראל על החלטת בית המשפט המחוזי, ובקשתו למנוע ביצוע ההסכם.

התקליטנים טענו כי בעלי האולמות עושים שימוש לרעה בהסכם, ומגלגלים את אחריות התשלום הבלעדית לתקליטנים העובדים באולמם. כמו כן, טענו התקליטנים כי ההסכם שנחתם בין אקו"ם ובין בעלי התאחדות בעלי האולמות -הסכם אכיפה במהותו, ואינו הסכם עקרוני- מחייב אותם מבלי שהם היו צד בדיונים שלפני חתימתו. הם טוענים כי גובה תשלום התמלוגים המחוייב לפי ההסכם הוא גבוה מדי.

בהסכם עצמו לא מצויין סכום תשלום התמלוגים, אלא מופיעה הפנייה למחירון אקו"ם - מחירון שנקבע ללא דיון עם הנושאים בחוב התשלום.

לפי אקו"ם התמלוגים ישולמו לפי אירוע. המחיר הוא 180 שקלים לאירוע, לא כולל מע"מ, שיכולים להיות משולמים על ידי התקליטן, בעל האולם, או בעל השמחה. מחיר, שכאמור, אינו תקף יותר.

שופט בית המשפט העליון לא ביטל את תוקף ההסכם, כפי שביקשו התקליטנים מלכתחילה, אלא הפנה אותו לבוררות של שופט עליון בדימוס, בה ייקבע גובה תשלומי התמלוגים בהשתתפות שלושת הצדדים המעורבים.

בזמן הבוררות, שתמשך לכל היותר ארבעה חודשים החל מאתמול, ההסכם אינו תקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully