וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבלרים

דנה קסלר

23.8.2006 / 12:49

לקראת יציאת ההמשך של "מוכרים בלבד", דנה קסלר לוקחת אתכם לקיצור תולדות הזמן של הבטלנים מניו-ג'רזי

12 שנה עברו מאז "קלרקס" (להלן "מוכרים בלבד"), והזבנים המתוסכלים מניו ג'רזי חוזרים לסיקוול שבא להראות מה בדיוק קורה לסלאקרים בני עשרים ומשהו כשהם נהיים בני שלושים פלוס.
בשביל מי שלא משלמים לו לעשות מרתון סרטי קווין סמית בבית לקראת האירוע הקולנועי המדובר של השעתיים הקרובות (הי הי), הנה המדריך השלם להכרת הדמויות וכל מה שעבר עליהם עד כה, מאמצע הניינטיז ועד עצם היום הזה.

דנטה היקס (בריאן או'האלורן)

מקצוע: זבן (בעל מוסר עבודה ירוד) בצרכנייה סטייל סבן-אילבן בשם קוויקסטופ בליאונרדו, ניו ג'רזי.

סממנים חיצוניים: זקן צרפתי מכוער, דוקטור מרטנס (עם המכנסיים בפנים).

משפט מפתח: "אני אפילו לא אמור להיות פה היום!". זה מה שהטמבל גם צעק לקופים שניתחו לו את המוח בפנטזיה החולנית של ג'יי על השתלטות הקופים על כדור הארץ ב"ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית".

תכונות אופי בולטות: לחוץ, כנוע, לא עומד על שלו, חסר חוט שידרה, מפחד משינויים, לא לוקח סיכונים, מתלונן, לא לוקח אחריות על מצבו המחורבן בחיים, מאשים את כולם חוץ מאשר את עצמו ומתבכיין כמו איזה פוסי-אס-ביץ'. כאמור, דנטה הוא קצת נשי. כשג'יי וסיילנט בוב הפיצו שהוא ורנדל הם זוג הומואים, הם אמרו שדנטה הוא הביץ' ורנדל הוא הבוץ'. חוץ מזה ג'ודי דנץ' שיחקה את בן דמותו בסרט "בלאנטמן אנד כרוניק".

תחביבים: הוקי.

חוויות בלתי נשכחות: סגר את החנות כדי לשחק הוקי על הגג. חוץ מזה כמעט ירו בו בסוף של "מוכרים בלבד", אבל בסוף לא באמת ירו בו כי קווין סמית שינה את הסוף.

היסטוריה רומנטית: עד גיל 22 (הגיל שלו ב"מוכרים בלבד") הוא שכב עם 12 בנות (בין היתר ההיא שמתה בבריכה כשהיא ניסתה להתחטב לקראת ההשתתפות שלה ב”Truth or Date” – תכנית השידוכים של אבא של ברנדי סוונינג ב"מהומה בקניון"). דנטה יצא עם קייטלין ברי במשך כל החטיבה והתיכון והיא בגדה בו שמונה וחצי פעמים (החצי זה כשהיא התכוונה לבגוד בו אבל בעצם שכבה איתו כי היה חושך והיא חשבה שהוא מישהו אחר), מה שלא מנע ממנו לפתח כלפיה אובססיה ולפנטז על לחזור אליה, מה שכמעט קרה, אבל התפקשש ברגע האחרון, כשברגע של צדק פואטי היא בטעות זיינה גופה של קשיש בשירותים של הקוויקסטופ (כי היה חושך והיא חשבה שהוא דנטה) ונכנסה למצב קטטוני.

אחריה הוא התחיל לצאת עם ורוניקה, שאמנם ירדה ל-37 בחורים (כולל דנטה), אבל שכבה רק עם שלושה (כולל דנטה), מה שמוכיח שהיא אהבה אותו באמת ולראייה היא הביאה לו לזניה לעבודה וניסתה לשכנע אותו לחזור לקולג'.

רקע משפחתי: אמנם מעולם לא הוזכר קשר משפחתי, אבל דנטה היקס נראה שתי טיפות מים כמו גיל היקס (מחזר מספר שלוש ב”Truth or Date”), גראנט היקס (כתב החדשות מ"דוגמה") וג'ים היקס (מנהל חברת האנימציה שרצה להפיק סדרת טלוויזיה על פי "בלאנטמן אנד כרוניק" ב"לרדוף אחרי איימי").

רנדל גרייבס (ג'ף אנדרסון)

מקצוע: זבן (חסר מוסר עבודה בכלל) בספריית הוידיאו הסמוכה לקוויקסטופ. ב"דוגמה" הוא (או אחיו התאום האובד) מוכר נשק בוויסקונסין.

סממנים חיצוניים: כובע מצחייה הפוך, חולצת הוקי או חולצת פלאנל.

תכונות אופי בולטות: מודע למצבו ולסטטוס הנמוך של סלאקר בחברה האמריקאית, אך לוקח את הבאסה בסבבה, חבר נאמן של דנטה (הוא אפילו איים על קייטלין שאם היא תשבור את לבו של דנטה שוב הוא יהרוג אותה), שונא את הלקוחות.

תחביבים: פורנו, בעיקר ז'אנר ה"צ'יקס עם דיקס" או סרטי המפרודיטים (שגם אז יש לצ'יקס דיקס, אבל לא רק).
חוויות בלתי נשכחות: הפיל את ארון הקבורה של ההיא שמתה בבריכה באשכבה שלה, אבל נראה שעל דנטה זה השפיע יותר מאשר עליו.

היסטוריה רומנטית: ספק אם יש לו אחת כזאת.

רקע משפחתי: הוא בן דוד של ברודי ברוס (ג'ייסון לי) מ"מהומה בקניון" ויש להם עוד בן דוד בשם וולטר שניסה להוציא לעצמו גרביל מהתחת בעזרת חתול, הביא ביד באמצע טיסה כי חשבו שהמטוס הולך להתרסק ובסוף מת כשהוא שבר לעצמו את המפרקת כשניסה למצוץ לעצמו.

ג'יי (ג'ייסון מיוז)

מקצוע: דילר וסטלן מקצועי. בדרך כלל מוכר את מרכולתו מחוץ לקוויקסטופ, חוץ מאשר ב"מהומה בקניון", שם בחר להתמקם מחוץ לחנות החיות בקניון (ככל הנראה כדי לתקשר עם גורי החתולים בחלון בהפסקות), וב"ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית", אבל זה רק בגלל שדנטה ורנדל הוציאו נגדו ונגד חברו צו הרחקה מהקוויקסטופ.

סממנים חיצוניים: שיער ארוך, כובע מצחייה או כובע גרב שחור, לוק גראנז' סיאטלי.

אלטר אגו: הדמות של כרוניק בסדרת הקומיקס "בלאנטמן אנד כרוניק" (או "בוטה וכרוני", כפי שהשם תורגם לעברית, על ידי מישהו שסביר להניח שמעולם לא עישן גראס) מבוססת על ג'יי, כשבסרט שמיראמאקס כביכול הפיקו בהשפעת הסדרה משחק ג'יימס ואן דר ביק (דוסון) את כרוניק, כלומר את ג'יי.

משפט מפתח: "סנוצ'י בוצ'יז", אם כי ב"לרדוף אחרי איימי" הוא מכחיש שהוא אומר את זה וטוען שרק כרוניק מדבר ככה.
תכונות אופי בולטות: מדבר גסויות, בעל יותר מזל משכל, חרמן אך רומנטיקן. ג'יי מתחיל עם כל מה שזז (כולל קטינות ב"דגראסי") ומשקיע את תאי המוח המעטים שעוד נותרו לו בהגדלת הסיכויים שלו (ושל סיילנט בוב) להשיג זיונים. כך, למשל, הוא מגיע למסקנה שכדאי להתחיל עם בחורות מחוץ לקלינקת הפלות (כי אם הן לא היו שרמוטות הן לא היו מגיעות לשם מלכתחילה).

תחביבים: דגדגנים, לרקוד, להראות את התחת בציבור, להפליץ, להביא ביד (בעיקר על בנים) ולעשן גראס. חוץ מזה ג'יי אוהב גאנגסטה ראפ (ולצטט את חכמת הרחוב של אייס קיוב) ומעריץ את להקת הFאנק The Time (כן כן, אלה מ”Purple Rain”).

חוויות בלתי נשכחות: ב"ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית" נסע ג'יי עם חברו בוב להוליווד על מנת למנוע את הפקת הסרט "בלאנטמן אנד כרוניק" כדי שאנשים יפסיקו ללכלך עליהם באינטרנט, וב"דוגמה" הם נסעו לשרמן, אילינוי, כי על פי סרטי הנעורים של ג'ון יוז יש שם מלא כוסיות ורק מכוערים, מה שמגדיל את הסיכויים להשיג זיונים, אלא שבמציאות במקום להשיג זיונים הם גילו שהם נביאים והסתבכו באיזה בלגן שקשור לנצרות, אל תשאלו.

היסטוריה רומנטית: ב"ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית" מתאהב ג'יי בג'אסטיס (שאנון אליזבת), הצלע המוסרית של חבורת שודדות יהלומים כוסיות והיא מתאהבת בו בחזרה ואפילו מוכנה לתת לו, אלא שאז היא נשלחת לכלא. ב"דוגמה" הוא מקבל נשיקה מאלוהים (אלניס מוריסט) ומתעלף.

רקע משפחתי: האמא המקללת שלו והאמא החמודה של סיילנט בוב השאירו אותם מחוץ לקוויקסטופ כשהם היו תינוקות. ושם הם נשארו. חוץ מזה יש לג'יי בן דוד מרוסיה בשם אולוף שהיה סולן של להקת מטאל. ב"מוכרים בלבד" פוגשים את אולוף, כשהזכר היחידי לקיומו בסרטים הבאים היא החולצה של להקתו ברזרקר שג'יי לובש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סיילנט בוב (קווין סמית')

מקצוע: סיידקיק.

סממנים חיצוניים: שמן, מזוקן ובעל שיער ארוך, לובש מעיל שחור ארוך וכובע מצחייה הפוך.

אלטר אגו: דמותו של בלאנטמן ב"בלאנטמן אנד כרוניק" מבוססת על סיילנט בוב, וג'ייסון ביגס (ההוא שזיין עוגה ב"אמריקן פאי" וכמעט זיין את ג'אסטיס, חברה של ג'יי, בפאזה המזרח אירופאית שלה) שיחק אותו בסרט שכביכול נעשה על פי הקומיקס.

משפט מפתח: נו באמת!

תכונות אופי בולטות: מסתורי (ב"לרדוף אחרי איימי" הוא חושף שיש הרבה דברים שאפילו ג'יי לא יודע עליו), שקט (הוא מדבר רק כשיש לו משהו ממש עמוק ומשמעותי להגיד) ובעל תושייה והבנה מעמיקה במדע פופולרי – אפשר לומר שסיילנט בוב הוא המקגייוור של דור האיקס. בכיתה ח' הוא זכה ב"יריד המדע" כשהפך את הויברטור של אמא שלו לדיסקמן בעזרת תיל בעל רישות משושה, ומאז הוא מקפיד למלא את מעילו בבובות מין מתנפחות וגדג'טים מועילים. ב"דוגמה", לדוגמה (פארדון דה פאן), הוא מחסל את שד הקקי בעזרת ספריי נגד ריחות שהוא מחזיק בכיס המעיל בגלל אחד התחביבים של ידידו ג'יי.

תחביבים: סרטי ג'ון יוז.

חוויות בלתי נשכחות: ראה את חוויותיו של ג'יי.

היסטוריה רומנטית: הייתה לו פעם חברה בשם איימי, הם היו ממש מאוהבים, אבל כשהוא גילה שהיא נהגה לעשות שלישיות עם חבר שלה לשעבר הוא לא יכל לעמוד בזה וכך הוא איבד אותה לנצח. עד היום הוא מחפש בחורה שהוא יאהב כפי שאהב את איימי. חוץ מזה יש סיכוי שגם היה לו קטע עם סוזן השימפנזה, וב"ג'יי וסיילנט בוב מכים שנית" הוא כמעט מצץ לג'יי, מה שלא כל כך מפתיע לאור העובדה שהוא הביץ' של ג'יי, או – כפי שג'יי מעדיף לקרוא לזה – החבר לחיים ההטרו שלו. חוץ מזה אפשר להגיד שהוא התנשק עם קייטלין ריאן המיתולוגית מ"דגראסי" (על שמה נקראת קייטלין ברי), למרות שבעצם זה היה קווין סמית. שיט, החרא הפוסטמודרני הזה מבלבל.

רקע משפחתי: חונך כקתולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully