וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי"ס למשחק מרחבי העולם בשכונת התקווה

מור שני

23.8.2006 / 14:42

פסטיבל "אוליב" של קבוצות תאטרון מהמזרח התיכון והבלקן יתארח השנה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין

פסטיבל התאטרון הבינלאומי "אוליב", אותו ייסד יורם לוינשטיין יחד עם ולדימיר יבטוביץ' מאוניברסיטת בלגרד, יתקיים השנה בישראל.

בפסטיבל משתתפים בתי ספר למשחק מרחבי המזרח התיכון ומאזורי הבלקן. בעבר הוא התארח במונטנגרו, בלגרד, ולנסיה, ספרד וקורסיקה. השנה, למרות רגישות המצב הבטחוני והמרחב הפוליטי עתיר המחלוקות, הוא יתקיים בסטודיו של יורם לוינשטיין בשכונת התקווה בתל אביב.

הפסטיבל נוסד בשנת 1997 כדי ליצור קשר בין המדינות השכנות באגן הים התיכון והבלקן ולבסס קשרים תרבותיים רציפים שיובילו לחילופי משלחות וקופרודוקציות.

לוינשטיין הזמין למפגש את השחקנית נטשה שולק, העובדת עם אמיר קוסטוריצה וןאף ילדה לאחרונה את בנו, והשתתפה בסרט "החיים הם נס". היא טרם נתנה תשובתה בעניין.

שביתת מין עכשיו!

במסגרת המפגש בוחרת ההנהלה סצינה אחת מתוך מחזה של אחד מיוצרי אגן הים התיכון -לורקה, פירנדלו, מחזאי יוון העתיקה- ושם אותה במרכז העשייה.

השנה נבחרה סצינה מתוך "ליזיסטרטה" של אריסטופנס המספרת על נשות טרויה ויוון המתאחדות ומכריזות על שביתת מין מבעליהן החיילים, עד שאלו ישכינו שלום.

את הסצינה תעלה כל קבוצה בשפת האם שלה, ולאחר מכן יתערבבו הקבוצות ויעלו את הסצינה מחדש, בשפה אחרת. שמעון מימרן ואילנה ללצ'יק יהיו הבמאים המייצגים את ישראל. שניהם מורי בית הספר של לוישנטיין.

לוינשטיין: "בחרנו בקטע שמדבר על שלום ומלחמה וגם על יצר המין, שהוא אחד מהנושאים המעסיקים את האדם מאז ומעולם ומן הסתם יחבר בין הסטודנטים מרחבי העולם".

המפגש ייפתח השנה ב-10 בספטמבר ויימשך שבוע. יגיעו אליו קבוצות סטודנטים מ-14 מדינות שונות: תורכיה, סלובניה, קרואטיה, רומנהי, בולגריה, מקדוניה, סרביה, יוון, אוסטריה, פורטוגל, ספרד, ואיטליה.

המפגש נתמך על ידי קרן ריץ, משרד החוץ, עיריית תל אביב, משרד התרבות, חברת IDB ואגודת הידידים של בית הספר של לוינשטיין.

הבמאי יוחנן ארנון יתעד את המפגש בסרט דוקומנטרי אודותיו. במהלך השבוע ייצאו הסטודנטים המתארחים לטיולים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully